ESO travel - Cesty za poznáním 2014/2015 - page 260

Antarktida
Program zájezdu:
1. den ODLET Z PRAHY
Odlet do Ushuaii přes Buenos Aires.
2. den BUENOS AIRES - USHUAIA
Přílet do Buenos Aires, odlet do Ushu-
aii. Nocleh v Ushuaii.
3. den USHUAIA
Snídaně. Možnost návštěvy národního
parku Tierra del Fuego, nalodění na ex-
pediční ledobornou loď a plavba průli-
vem Beagle směrem na jih.
4. – 5. den DRAKEŮV PRŮLIV
Plavba přes Drakeův průliv. Během celé
plavby probíhá na lodi populárně od-
borný program s polárnickou temati-
kou (přednášky, filmy, videoprojekce,
odborné komentáře k navštíveným lo-
kalitám, procesům, historii). Možno
také pozorovat mořské ptactvo – něko-
lik druhů albatrosa (mezi nimi také nej-
větší létavý pták na světě albatros stě-
hovavý), buřňáka.
6. den ANTARKTIDA – WEDELLOVO
MOŘE
Vplutí do Wedellova moře, pokud pod-
Seznamte se s životem nezdolných tučňáků císařských přímo v jejich
domácím prostředí.
17 dní / 14 nocí letecky a ledoborcem -
nejchladnější hnízdiště
mínky dovolí, výsadek na Antarktickém
poloostrově u Brown Bluff. Během
plavby Weddellovým mořem se po-
stupně mohou objevovat mohutné le-
dové kry připomínající obrovské sto-
lové desky – pro oblast na východ od
Antarktického poloostrova typický
úkaz. Na mnohých by hravě přistály
velké dopravní letouny, na některé by
se bez potíží vešlo město o velikosti
Prahy. Dosud vůbec největší ledová kra
měla rozlohu 31.000 km
2
; byla tedy
větší než Belgie.
7. - 8. den ANTARKTIDA – KOLONIE
TUČŇÁKŮ CíSAŘSKÝCH
Tyto dva dny jsou vyhrazeny na výsadek
helikoptérou ke kolonii tučňáků císař-
ských na ostrově Snow Hill Island. Do-
sažení kolonie je možné pouze pomocí
helikoptéry, jejíž provoz je nicméně
závislý na přírodních silách. Pokud pří-
roda dovolí, kapitán najde vhodnou po-
zici pro zahájení výsadku ke kolonii
tučňáků. Let trvá cca 15 minut (kapa-
cita helikoptéry 6 osob). Místo přistání
je vždy velmi pečlivě vybráno zejména
s ohledem na nerušený život kolonie.
Po přistání je proto nutné jít pěšky cca
45 minut k vlastní kolonii. Poznámka:
Vzhledem k odloučenosti lokality je
provoz helikoptéry či konání výsadků
bez záruky. Rozhodujícím faktorem
jsou vždy aktuální povětrnostní a jiné
podmínky a jedinou prioritou je bez-
pečnost všech zúčastněných. O konání
výsadku rozhodne vedoucí expedice či
kapitán plavidla.
9. den ANTARKTIDA – OSTROVY
WEDDELLOVA MOŘE
Pokud budou výsadky helikoptérou ke
kolonii tučňáků císařských úspěšné, ná-
sledují plánované výsadky na ostrovy ve
Weddellově moři nebo na Antarktickém
poloostrově. Na ostrovech Devil Island
a Brown Bluff žijí dravé chaluhy, buř-
ňáci a také tučňáci kroužkoví a oslí,
kteří ve srovnání s největšími tučňáky
císařskými dorůstajícími až 120 cm, vy-
padají maličcí. Na ostrově Vega Island
je významná přítomnost sedimentů z
CENA ZÁJEZDU ZAHRNUJE
- leteckou přepravu Praha - Buenos Aires – Ushuaia
- letištní a přístavní taxy
- lodní dopravu dle itineráře lodi na Ortelius
- ubytování v kajutě Twin Private s malým oknem a plnou
penzí
- 3 noclehy v Buenos Aires se snídaní v hotelu 4*
- 1 nocleh v Ushuaii se snídaní v hotelu 4*
- program v Buenos Aires
CENA ZÁJEZDU NEZAHRNUJE
- spropitné a osobní útratu
- fakultativní výlety
- českého průvodce
Poznámka: Vzhledem k expedičnímu charakteru cesty je program
orientační a konkrétní trasa, její části nebo její pořadí se může
měnit na základě aktuálních povětrnostních, ledových a jiných
podmínek. Rozhodující slovo má vždy kapitán lodi.
Antarktida
260
17 dní / 14 nocí
23.11.- 09.12.2014 . . . .
362.490,- Kč
03.12.- 19.12.2014 . . . .
369.990,- Kč
24.12.- 09.01.2015 . . . .
368.490,- Kč
04.12.- 20.12.2015 . . . .
375.990,- Kč
cenanaosobuvedvoulůžkovékajutěTwinsmalýmoknem
Příplatek za kajutu kategorieTwin – velké okno, kajutu Deluxe
a kajutu Superior . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
na vyžádání
Příplatek za 1/1 kajutuTwin Private – malé okno
178.800,- Kč/os.
Sleva za ubytování na dělené 3- nebo 4-lůžkové kajutě
na vyžádání
DŮLEŽITÉ:
Poznámka: Provoz helikoptéry může být ovlivněn mnoha faktory
včetně, ale nikoli výhradně, povětrnostními, ledovými či
plavebními podmínkami, viditelností, technickým stavem a
případnými technickými závadami, a také podmínkami přímo v
kolonii tučňáků, jejím okolí nebo na cestě k ní. Lety helikoptérou
budou provozovány, pouze pokud bude možno zaručit absolutní
bezpečí účastníků letu, posádky a stroje. Z výše uvedeného
vyplývá, že uskutečnění jednotlivých letů, nebo letových sekvencí
nelze nikdy garantovat. Lety mohou být kdykoli před vzletem
zrušeny, případně ukončeny během vlastního letu, pokud kapitán
lodi nebo pilot helikoptéry vyhodnotí aktuální situaci jako
rizikovou. Každý účastník expedice zahrnujících lety vrtulníkem
bere na vědomí, rozumí a souhlasí s podmínkou, že stran letů
nelze jakkoli garantovat konání jednotlivých letů, letových
sekvencí, nebo garantovat jakýkoli konkrétní počet letů. Stejné
podmínky platí obecně pro naplnění trasy plavby. Její charakter je
expediční a itinerář a náplň plavby se mohou měnit v závislosti na
povětrnostních, ledových či plavebních podmínkách. Rozhodující
slovo má vždy kapitán plavidla a piloti helikoptéry.
Antarktida - tučňáci císařští
EXO - 990
Tučňák císařský: Apsley Cherry-Garrard, jeden z účastníků ExpediceTerra Nova,
jejíž vůdce R.F. Scott jako těsně druhý dobyl jižní pól, po návratu z bílého konti-
nentu řekl: Nemyslím si, že jakýkoli jiný tvor na Zemi má horší život než tučňák cí-
sařský. Posuďte sami: Po až 120 km pochodu snese samička vejce s jediným
potomkem, vydává se zpět k moři, aby se nasytila, zatímco samec vejce více než
dva měsíce opatruje, zahřívá a nosí ve čtyřicetistupňovém mrazu na svých nohou.
Bez jediného sousta jídla,vystaven mrazu a větrům o rychlosti 140 km.Po návratu
samičky jí předá vejce a vydává se na pochod za potravou zase on.
měsíc
I
II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
teplota/°C
-3 -4 -6 -13 -15 -17 -20 -28 -35 -17 -10 -8
1...,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259 261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,...292
Powered by FlippingBook