ESO travel - Cesty za poznáním 2014/2015 - page 259

Antarktida
259
Antarktida
14. den BUENOS AIRES
Prohlídka města, kde se zrodilo světo-
známé tango, včetně ústředního ná-
městí Plaza de Mayo s katedrálou a pre-
zidentským palácem, který díky své
narůžovělé barvě dostal přezdívku Casa
Rosada, nejširší ulice světa Avenidy de
9 Julio s Obeliskem republiky, budovou
Opery a luxusní pěší nákupní zóny Ave-
nidy de Florida. Nocleh v Buenos Aires.
15. den BUENOS AIRES
Snídaně. Volný den v Buenos Aires, ve-
čer představení argentinského tanga s
večeří v národním stylu.
16. den BUENOS AIRES - PRAHA
Odlet z Buenos Aires.
17. den PŘíLET DO PRAHY
TYPICKÝ DEN NA PALUBĚ:
Den začíná budíčkem a snídaní v lodní jídelně.
Předchozího večera se koná stručný nástin dneš-
ního programu, písemný itinerář obdržíte od ka-
pitána před snídaní přímo do Vaší kajuty. Po sní-
dani se obvykle koná odborná přednáška k pro-
gramu, poté následuje první vylodění toho dne po-
mocí člunů Zodiac. Jedno vylodění trvá obvykle
2 – 4 hodiny. Po návratu na palubu následuje krát-
ká siesta a oběd. Po obědě se koná obvykle dru-
hé vylodění, případně je možno pozorovat scenérii
podél plavební trasy, tu a tam tuleně na kře či vel-
ryby na otevřeném moři. Po večeři je možno uchý-
lit se do baru, lodní knihovny, či díky polárnímu
dni dále pozorovat antarktickou scenérii. Případně
se může konat další vylodění na pevninu.
LOĎ PLANCIUS
Loď Plancius byla postavena pro výzkumné úče-
ly Holandského královského námořnictva v roce
1976 pod jménem Tydeman. Po dosloužení jako
vědecké plavidlo prošla loď v letech 2006 -2009
nákladnou kompletní rekonstrukcí, tak aby spl-
ňovala všechny současné technické i bezpečnostní
normy a zároveň vyhovovala expedičnímu cha-
rakteru zájezdu. Všechny kajuty mají příslušen-
ství, většina dvoulůžkových kabin je vybavena pa-
landami.
Společné prostory:
salon s barem a knihovnou z něhož je výborný vý-
hled na scenérie na trase, restaurace, která slou-
ží také jako přednáškový sál, na venkovních pa-
lubách lodi lze rovněž pohodlně vychutnávat pří-
rodní krásy po trase
Technická data lodě:
Délka 89 m, šířka 14,5 m, ponor 5 m, výtlak 3.175
t, pohon – 3 kombinované elektro-dieselové mo-
tory, max. rychlost 12 uzlů, ledoborná klasifika-
ce 1D
Posádka – cca. 30 osob (dle obsazení), cestující
– 112
PODNEBí PO TRASE:
Buenos Aires
– únorové teploty se pohybují v roz-
mezí 20°C až 30°C, vlhkost vzduchu je poměrně
vysoká. Noční teploty mohou klesat pod 20°C.
Ushuaia –
typické únorové počasí je větrné, tep-
loty v rozmezí 5°C až 10°C.
Antarktický poloostrov:
v únoru bývá sucho a
chladno s teplotami mezi –5°C až –10°C, avšak
mohou vyšplhat i k 0°C, výjimečně i výše. Jas-
né počasí může být proloženo sněhovými pře-
háňkami, oblačností a podobně. Proměnlivost po-
časí je značná.
Plancius
1...,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258 260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,...292
Powered by FlippingBook