Cesty za poznáním 2024 | ESO travel
ODLET Z PRAHY 1 Odlet do Ushuaii přes Buenos Aires. BUENOS AIRES – USHUAIA 2 Přílet do Buenos Aires, odlet do Ushuaii. Nocleh v Ushuaii. USHUAIA – OHŇOVÁ ZEMĚ – NALODĚNÍ 3 Snídaně. Možnost návštěvy národního parku Tierra del Fuego, nalodění na expediční ledobornou loď a plavba průlivem Beagle směrem na jih.. DRAKEŮV PRŮLIV 4 Plavba přes Drakeův průliv. Během celé plavby probíhá na lodi populárně odborný program s polárnickou tematikou (přednášky, filmy, video projekce, odborné komentáře k navštíveným lokalitám, procesům, historii). Možno také pozorovat mořské ptactvo – několik druhů albatrosa (mezi nimi také největší létavý pták na světě albatros stěhovavý), buřňáka.. ANTARKTIDA – WEDELLOVO MOŘE 5 Vplutím do Wedellova moře nastává místo prvního skutečného kontaktu s Antarktidou. Během plavby Weddellovým mořem se postupně mohou objevovat mohutné ledové kry připomínající obrovské stolové desky – pro oblast na východ od Antarktického poloostrova typický úkaz. Na mnohých by hravě přistály velké dopravní letouny, na některé by se bez potíží vešlo město o velikosti Prahy. Dosud vůbec největší ledová kra měla rozlohu 31.000 km 2 ; byla tedy větší než Belgie. ANTARKTIDA – KOLONIE TUČŇÁKŮ CÍSAŘSKÝCH 6 Tyto dva dny jsou vyhrazeny na výsadek helikoptérou ke kolonii tučňáků císařských na ostrově Snow Hill Island. Dosažení kolonie je možné pouze pomocí helikoptéry, jejíž provoz je nicméně závislý na přírodních silách. Pokud příroda dovolí, kapitán najde vhodnou pozici pro zahájení výsadku ke kolonii tučňáků. Let trvá cca 15 minut (kapacita helikoptéry 6 osob). Místo přistání je vždy velmi pečlivě vybráno zejména s ohledem na nerušený život kolonie. Po přistání je proto nutné jít pěšky cca. 45 minut k vlastní kolonii. Poznámka: Vzhledem k odloučenosti lokality je provoz helikoptéry či konání výsadků bez záruky. Rozhodujícím faktorem jsou vždy aktuální povětrnostní a jiné podmínky a jedinou prioritou je bezpečnost všech zúčastněných. O konání výsadku rozhodne vedoucí expedice či kapitán plavidla. ANTARKTIDA – OSTROVY WEDDELLOVA MOŘE 7 Pokud budou výsadky helikoptérou ke kolonii tučňáků císařských úspěšné, následují plánované výsadky na ostrovy ve Weddellově moři nebo na Antarktickém poloostrově. Na ostrovech Gourdin Island, Devil Island či Brown Bluff žijí dravé chaluhy, buřňáci a také tučňáci kroužkoví a oslí, kteří ve srovnání se svými největšími příbuznými, tučňáky císařskými dorůstajícími až 120 cm, vypadají maličcí. Na ostrově Seymour Island je významná přítomnost sedimentů z období křídy a byly zde nalezeny mnohé velmi zachovalé zkameněliny prehistorických ještěrů. Na nedalekém ostrově Jamese Rosse stojí česká Mendelova polární stanice. Další zajímavou zastávkou může být argentinská vědecká stanice Esperanza, která je nejsevernější výspou civilizace na jižním kontinentu. Pokud výsadky za tučňáky v den 7. a 8. nebudou úspěšné, následuje v tyto dny další pokus – výsadek na Snow Hill Island. ANTARKTIDA – DECEPTION ISLAND 8 Během dne dle časových možností další aktivity. Následně odpoledne poslední výsadek v zátoce Pendulum Cove na malém vulkanickém ostrůvku Deception Island, kde najdeme velice zachovalé pozůstatky velrybářského průmyslu. Ostrov byl dějištěm důležitých operací během druhé světové války. DRAKEŮV PRŮLIV 9 Plavba na sever Drakeovým průlivem. USHUAIA – BUENOS AIRES 10 Vylodění v Ushuaii, přelet do Buenos Aires. Nocleh v Buenos Aires. BUENOS AIRES 11 Snídaně. Volný den v Buenos Aires, večer představení argentinského tanga s večeří v národním stylu. ODLET Z BUENOS AIRES 12 Odlet z Buenos Aires. PŘÍLET DO PRAHY 13 LOĎ ORTELIUS Loď Ortelius byla postavena pro výzkumné účely Ruské akademie věd. Po dosloužení jako vědecké plavidlo prošla loď v letech nákladnou kompletní rekonstrukcí, tak aby splňovala všechny současné technické i bezpečnostní normy a zároveň vyhovovala expedičnímu charakteru zájezdu. Všechny kajuty mají příslušenství, většina dvoulůžkových kabin je vybavena palandami. Důležitým aspektem je ledoborná klasifikace UL1 / 1A, což lodi umožňuje pohyb v letním a podzimním období ve vodách zamrzlých jednoročním ledem. Společné prostory: Salon s barem a knihovnou, z něhož je výborný výhled na scenérie na trase, restaurace, přednáškový sál, na venkovních palubách lodi lze rovněž pohodlně vychutnávat přírodní krásy po trase. Technická data lodě: Délka 91 m, šířka 17,6 m, ponor 5,8 m, hrubý objem 4.575 t, pohon – 6 kombinované elektrodieselové motory, max. rychlost 14,3 uzlů, ledoborná klasifikace UL1 (=1A) Posádka – cca 48 osob (dle obsazení), cestující – 116 10 3 4 5 6 www.esotravel.cz pozorování největšího druhu tučňáka v jeho přirozeném prostrředí lety helikoptrérou nad Antarktidou tabulové ledové kry panenská příroda leteckou přepravu Praha – Buenos Aires – Ushuaia s přestupy 2x nocleh v Buenos Aires v hotelu 4* se snídaní 1x nocleh v Ushuai v hotelu 4* se snídaní transfery mezi letišti, hotely a přístavem plavbu dle itineráře 10x nocleh na lodi ve dvojlůžkové kajutě Twin Porthole s malým oknem plnou penzi, čaj, kávu a vodu po celý den během plavby všechny výlety ha pevninu, výlety čluny zodiac přednáškový program na lodi zkušeného anglicky mluvícího průvodce zapůjčení nepromokavé expediční obuvi podrobné předodletové materiály Poznámka: Vzhledem k expedičnímu charakteru cesty je program orientační a konkrétní trasa, její části nebo její pořadí se může měnit na základě aktuálních povětrnostních, ledových a jiných podmínek. Rozhodující slovo má vždy kapitán lodi. Cena obsahuje spropitné a osobní útratu fakultativní výlety a vstupy povinné pojištění léčebných výloh se speciální doložkou pro Antarktidu NA TENTO ZÁJEZD SE NEVZTAHUJÍ ŽÁDNÉ SLEVY Cena neobsahuje 313 1 2 3 6 9 54- 87- 12 11- CENY A TERMÍNY NAJDETE NA www.esotravel.cz
RkJQdWJsaXNoZXIy NDg3MzM=