Thajsko, Myanmar, Vietnam, Kambodža 2023 | ESO travel

- poskytnout zákazníkovi slevu z ceny služeb, které byly zahrnuty do ceny zájezdu a nebyly poskytnuty v plném rozsahu a kvalitě.V případě, že ces- tovní kancelář ESO travel zajistí jako náhradní plnění služby ve stejném rozsahu (např. ubytování v jiném hotelu stejné nebo vyšší kategorie), jsou další nároky zákazníka vůči cestovní kanceláří vyloučeny. 5.Cestovní kancelář si vyhrazuje právo na změnu věcného i časového pro- gramu z důvodu zásahu vyšší moci, z důvodu rozhodnutí státních orgánů nebo mimořádných okolností (nejistá bezpečnostní situace,stávky,dopravní problémy, zavedení vízové povinnosti, neštěstí a další okolnosti, které ces- tovní kancelář ESO travel nemohla ovlivnit ani předvídat).V těchto přípa- dech nemá zákazník právo na poskytnutí slevy z ceny zájezdu ani na odstoupení od smlouvy o zájezdu. U poznávacích zájezdů upozorňujeme na určitá omezení návštěv historických,náboženských a jiných pamětihod- ností ve dnech státních, náboženských svátků nebo oslav v místě pobytu. Lodní společnosti si vyhrazují právo změnit trasu plavby, případně plavbu zrušit. Důvodem takového kroku mohou být povětrnostní či bezpečnostní podmínky,aktuální politická situace,epidemie nebo jiné neočekávané udá- losti spadající do kategorie vis major. Nachází-li se loď na moři, má abso- lutní právo rozhodování kapitán daného plavidla. CK ESO travel nemá na takové změny a rozhodnutí žádný vliv a nepřebírá proto za tyto změny žád- nou odpovědnost.V takových případech klientům nevzniká nárok na od- škodnění za plavbu nebo její část. 6.U plaveb si lodní společnosti vyhrazují právo na změnu kajuty z bezpeč- nostních,kapacitních či jiných důvodů.V případě změny bude klientovi po- skytnuta kajuta minimálně stejné,nebo vyšší kategorie.CK ESO travel nemá na takové změny a rozhodnutí žádný vliv a nepřebírá proto za tyto změny žádnou odpovědnost. 7. U zájezdů pořádaných cestovní kanceláří ESO travel je první a poslední den určen především k zajištění dopravy, transferů a ubytování a nejsou považovány za dny plnocenného rekreačního pobytu.V tomto smyslu nelze tudíž reklamovat event. zkrácení pobytu. 8.V případě, že bude na základě překnihování hotelu nutné ubytovat zá- kazníka v jiném hotelu, uskuteční se ubytování v hotelu stejné nebo vyšší kategorie. Překnihování může být i na část pobytu. Další nároky vůči ces- tovní kanceláři ESO travel jsou vyloučeny. 9. Pokud se zákazník nedostaví nebo zmešká odlet, má cestovní kancelář ESO travel nárok na plnou úhradu ceny zájezdu. b) Změny smluvních podmínek na základě přání zákazníka ESO travel na přání zákazníka, je-li to podle okolností možné, provádí změny podmínek sjednaných ve smlouvě o zájezdu. Provedení takových změn podléhá zaplacení poplatku ve výši a za podmínek níže uvedených. Poplatky se účtují vždy za každou osobu včetně dětí. V případě změny jména cestujícího nebo hotelu v téže destinaci (pokud je toto možné) účtuje ESO travel poplatek: - od potvrzení přihlášky do 31.dne před odletem 5.000,- Kč nebo skutečně již vynaložené náklady, - od 30. dne před odletem se změna knihování posuzuje jako zrušení zá- jezdu a postupuje se dle uvedených stornovacích podmínek. Změna ter- mínu odjezdu a destinace je vždy posuzována jako zrušení původní objednávky a nové zaknihování. Článek IX. - ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O ZÁJEZDU A STORNO- PODMÍNKY 1. ESO travel je oprávněna před zahájením zájezdu nebo čerpáním služeb, kromě jiných důvodů uvedených v těchto podmínkách, od smlouvy o zá- jezdu odstoupit i z důvodu zrušení zájezdu nebo z důvodu zrušení jednot- livých služeb.Písemné oznámení o odstoupení od smlouvy o zájezdu doručí ESO travel zákazníkovi.Účinky odstoupení od smlouvy o zájezdu nastávají dnem doručení oznámení. 2. Odstoupí-li zákazník od smlouvy o zájezdu a důvodem odstoupení není porušení povinnosti cestovní kanceláře stanovené smlouvou o zájezdu nebo Občanským zákoníkem, nebo odstoupí-li CK od smlouvy o zájezdu před zahájením zájezdu z důvodu porušení povinnosti zákazníka, je CK po zákazníkovi oprávněna požadovat zaplacení odstup- ného. 3. Není-li tedy důvodem odstoupení zákazníka od smlouvy o zájezdu po- rušení povinností ESO travel stanovené smlouvou o zájezdu nebo odstoupí- li ESO travel před zahájením čerpání služeb z důvodu porušení povinnosti zákazníkem, je zákazník povinen zaplatit ESO travel odstupné ve výši: 1.000,- Kč za osobu od potvrzení přihlášky do 60. dne před odletem 30% z celkové ceny zájezdu od 59. dne do 30. dne před odletem 50% z celkové ceny zájezdu od 29. dne do 21. dne před odletem 70% z celkové ceny zájezdu od 20. dne do 15. dne před odletem 80% z celkové ceny zájezdu od 14. dne do 4. dne před odletem 100% z celkové ceny zájezdu od 3. dne před odletem a zruší-li zákazník zájezd v den odletu, nedostaví se k odletu nebo odlet zmešká. Platí však,že zákazník je vždy povinen minimálně uhradit skutečně vzniklé náklady, především na leteckou přepravu, lodní přepravu a ubytování. Storno letenky může činit až 100% kdykoliv ode dne jejího vystavení. 4.ESO travel má právo odečíst odstupné od složené zálohy nebo zaplacené ceny. Pro výpočet odstupného platí den, kdy nastaly účinky odstoupení. 5. Cestovní kancelář ESO travel může před nástupem cesty odstoupit s okamžitou platností od smlouvy o zájezdu nebo po započetí cesty smlouvu o zájezdu vypovědět v těchto případech: a) neprodleně, když cestující vážně narušuje průběh cesty nebo pobytu. Cestujícímu v takovém případě nevzniká nárok na vrácení alikvotní části ceny služeb, které nebyly čerpány a dále je zákazník povinen uhradit ces- tovní kanceláři náklady spojené se zpáteční dopravou.V případě závažného porušení právních předpisů ČR nebo navštíveného státu účastníkem zá- jezdu.Průvodce zájezdu či delegát je pak oprávněn takového účastníka ze zájezdu vykázat bez nároku na náhradu nevyužitých služeb. b) 7 dní před započetím cesty při nesplnění minimálního počtu osob uve- deného v katalogu nebo v dodatečných podmínkách.Zákazník je obratem informován a je mu nabídnuta změna smlouvy o zájezdu /knihování. c) 7 dní před termínem zahájení zájezdu, jestliže uskutečnění zájezdu je pro cestovní kancelář ESO travel ekonomicky neúnosné, protože náklady vynaložené na uskutečnění cesty výrazně překračují náklady plánované. Zákazník je okamžitě informován a je mu nabídnuta změna. d) Bez stanovení lhůty – okamžitě v důsledku tzv. vyšší moci, tj. z příčin, kterým cestovní kancelář ESO travel nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí. Cestovní kancelář ESO travel má právo na úhradu dosud poskytnutých služeb.V případě přerušení cesty z důvodů vyšší moci je ces- tovní kancelář ESO travel povinna učinit veškerá opatření k dopravení ces- tujících zpět. Dodatečné náklady s tím spojené pak nesou obě strany rovným dílem. 6.Předem stanovenou cenou se rozumí prodejní cena včetně všech účast- níkem zakoupených fakultativních služeb. Předem stanovená cena neza- hrnuje zvláštní slevy poskytované ESO travel. 7. Skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady ESO travel a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a zahraničním dodavatelům služeb. 8. Při určení počtu dnů pro výpočet odstupného se do stanoveného počtu dnů započítává i den,kdy nastaly účinky odstoupení od smlouvy o zájezdu. Do počtu dnů se nezapočítává den odletu na příslušný zájezd,pobyt,apod. 9.ESO travel má právo odečíst odstupné od složené zálohy nebo zaplacené ceny.V případě,že odstupné je vyšší než zaplacená záloha, je zákazník po- vinen rozdíl uhradit nejpozději do 10 dnů od vyúčtování. 10. Nenastoupí-li zákazník na zájezd, či nevyčerpá-li službu cestovního ruchu bez předchozího odstoupení od smlouvy o zájezdu nebo z důvodu, že nesplnil povinnost dle čl.V, hradí 100% předem stanovené ceny. Článek X. – REKLAMACE 1.Rozsah,podmínky, lhůty a způsob uplatnění odpovědnosti za vady služeb (dále jen reklamace) jsou upraveny § 2537 a následně zákonem č.89/2012 Sb., OZ a z. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb, jež byly sjed- nány ve smlouvě o zájezdu s ESO travel, vzniká zákazníkovi právo na re- klamaci. CK odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené smlouvy o zájezdu. Způsob uplatnění reklamace, postup vyřizo- vání reklamace, jakož i rozhodnutí o reklamaci blíže upravuje Reklamační řád ESO travel,který je zákazníkům k dispozici ve všech provozovnách ESO travel a na webových stránkách společnosti. 2.Uplatnění práva zákazníka z odpovědnosti za vady služeb poskytovaných ESO travel (reklamace) musí být učiněno vážně, určitě a srozumitelně. Zákazník musí uplatnit své právo u CK bez zbytečného odkladu,nejpozději však do 1 měsíce od skončení zájezdu, nebo v případě, že se zájezd ne- uskutečnil, ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle smlouvy o zájezdu. Doporučujeme její uplatnění v místě reklamovaných služeb, a to proto, že uplatnění reklamace na místě umožňuje cestovní kanceláři, resp. jejímu delegátovi zajistit odstranění vady,s odstupem času je průkaznost i objek- tivnost posouzení a řádného vyřízení reklamace velmi obtížná a ne vždy možná. Cestovní kancelář je povinna přijmout reklamaci v kterékoliv svojí provozovně, v jejím sídle a dále prostřednictvím svého delegáta, resp. po- věřeného zástupce v zahraničí. ESO travel upozorňuje, že dle § 2540 OZ nevytkne-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zavi- něním,soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže ESO travel namítne, že zákazník neuplatnil své právo ani do jednoho měsíce od skončení zá- jezdu. 3. Cestovní kancelář je povinna zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom,kdy zákazník právo uplatnil,a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Povinností zákazníka je povinnost poskytnout součinnost k řádnému vyří- zení reklamace, a to zejména dodat všechny potřebné dokumenty a do- klady, dále umožnit přístup do reklamovaných ubytovacích prostor (je-li předmětem reklamace ubytovací služba) apod. Lhůta pro vyřízení rekla- mace cestovní kanceláří je 30 dnů. 4.Je-li uzavření smlouvy o zájezdu zprostředkováno jinou cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou, jsou lhůty stanovené právními předpisy podle předchozího odstavce zachovány, i pokud tak zákazník učinil řádně a včas u zprostředkující cestovní kanceláře nebo cestovní agentury. CK neručí za úroveň služeb a akcí, které si zákazník objedná na místě a jejichž organi- zátorem není CK. 5. V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti průvodce ESO travel či jiného ESO travel pověřeného zástupce a poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům/ poskytovatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí. 6. Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli,činnosti a postupu ESO travel (vis major) nebo okolnosti,které jsou na straně zákazníka,na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané,zaplacené a ESO travel zabezpečené služby,nevzniká zákazní- kovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny. Článek XI. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍA POVINNÉ SMLUVNÍ POJIŠTĚNÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 1. Součástí zájezdů a služeb cestovního ruchu ESO travel není pojištění lé- čebných výloh zákazníka pro cesty a pobyt v zahraničí ani pojištění pro pří- pad, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy o zájezdu. Pojištění je pouze u leteckého dopravce. Za poškození nebo ztrátu zavazadla při letecké přepravě přebírá veškerou odpovědnost letecká společnost. Tato zodpovědnost je omezena na 20,- USD za kilo- gram. 2.Zákazník má možnost uzavřít pojištění pro cesty a pobyt včetně pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy o zájezdu prostřednictvím ESO travel, a ten na vyžádání záka- zníka takovéto pojištění při uzavírání smlouvy o zájezdu zprostředkuje. 3. Pokud zákazník nevyužije možnosti uzavřít pojištění pro cesty a pobyt ani pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady s odstoupením od smlouvy o zájezdu prostřednictvím ESO travel nebo pokud zákazník ne- bude ani individuálně pojištěn pro uvedené případy, bere na vědomí, že nese sám plnou odpovědnost, náklady a rizika s tím související. Důrazně upozorňujeme na nutnost uzavřít minimálně pojištění léčebných výloh v zahraničí u některé ze známých cestovních pojišťoven. Podrobnější infor- mace o cestovním pojištění a o pojištění storna cesty a nevyužité dovolené obsahuje katalog CK,úplné znění pojistných podmínek je k dispozici v CK. V případě zakoupení cestovního pojištění klientem přímo jako součásti smlouvy o zájezdu, je CK v destinaci prostřednictvím svého průvodce/de- legáta nápomocna, pokud je to možné, k řešení pojistné situace. U poji- stných smluv, které klient nezakoupí přímo jako součást zájezdu, ale individuálně, nemůže být CK při řešení nenadálé situace z provozních dů- vodů nápomocna. CK není oprávněna vstupovat do vztahu mezi zákazní- kem a pojišťovnou, působí pouze jako prostředník pro sjednání pojistné smlouvy a smluvní vztah v oblasti pojištění vzniká mezi pojišťovnou a zá- kazníkem. Cestovní kancelář ESO travel je povinna po celou dobu své účinnosti mít ve smyslu příslušných ustanovení zákona č 159/99 Sb. uzavřenu pojistnou smlouvu (tato smlouva je uzavřena u ERV pojišťovny a.s., Křižíkova 36a, Praha 8, číslo smlouvy 1180000001) na jejímž základě vzniká zákazníkovi právo na plnění v případech, kdy CK z důvodů svého úpadku: a) neposkytne zákazníkovi dopravu z místa pobytu v zahraničí do České republiky, pokud je tato doprava součástí zájezdu b) nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu v případě, že se zájezd neuskutečnil c) nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou čás- tečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze z části. Cestovní kancelář ESO travel je povinna předat zákazníkovi doklad pojišťovny,obsahující název pojišťovny,podmínky pojištění a způsob ozná- mení pojistné události.Tento doklad je platný pouze ve spojení s potvrze- ním o úhradě ceny zájezdu/zálohy.Nároky zákazníka,které mu vznikly proti cestovní kanceláři v důsledku neplnění smlouvy o zájezdu, přecházejí na pojišťovnu, a to až do výše plnění, které mu pojišťovna poskytla. Článek XII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ GDPR Nakládání s osobními údaji se řídí platnými právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady č.2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.Cestovní kancelář má zákonné oprávnění za účelem uzavření a plnění smlouvy o zájezdu nebo jiných smluv o poskyto- vání služeb cestovního ruchu zpracovávat osobní údaje zákazníka.Cestovní kancelář shromažďuje a zpracovává následující osobní údaje zákazníka: jméno, příjmení, titul, datum narození/rodné číslo, adresa trvalého pobytu, telefonní číslo,e-mail,kontakt na blízké osoby,bankovní spojení a evidence plateb. Pro účely plnění smlouvy o zájezdu, případně jiné smlouvy o poskytování služeb cestovního ruchu, je zákazník srozuměn,že jeho osobní údaje budou v nezbytném rozsahu poskytnuty dalším subdodavatelům služeb,které jsou součástí realizace zájezdu (dopravci,ubytovací zařízení,zahraniční partneři, smluvní průvodci a delegáti, smluvní pojišťovny). Zákazník jako subjekt údajů prohlašuje, že bude spolucestující osoby, či jejich zákonné zástupce, jimiž byl zplnomocněn k uzavření smlouvy, řádně a včas informovat o užití a zpracování jejich osobních údajů cestovní kanceláří či jinými poskytovateli služeb cestovního ruchu (dalšími zpracovateli). Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů je zapotřebí pouze ke konkrétnímu, specifickému účelu, např. při zařazení do věrnostního pro- gramu. Cestovní kancelář je oprávněna obvyklé obchodně marketingové nabídky svým zákazníkům zasílat bez tohoto souhlasu.Zasílání obchodních sdělení může zákazník odvolat zasláním emailu na emailovou adresu info@esotravel.cz . Podrobné „Informace o zpracování osobních údajů (GDPR)“ a poučení o právech zákazníka v souvislosti s ochranou osobních údajů jsou uvedeny na www.esotravel.cz/informace/cestovni-informace Článek XIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Platnost těchto podmínek se vztahuje na služby poskytované cestovní kanceláří ESO travel jen tehdy, není-li cestovní kanceláří stanoven, či pře- dem sjednán rozsah vzájemných práv a povinností jinak, a to vždy písem- nou formou. Zákazníci potvrzují podpisem cestovních smluv, že jsou jim Všeobecné podmínky známy, rozumějí jim, souhlasí s nimi a v plném roz- sahu je přijímají. Veškeré údaje a pokyny obsažené v katalogu a ceníku cestovní kanceláře ESO travel o službách,cenách a cestovních podmínkách odpovídají informacím známým v době tisku a cestovní kancelář si vyhra- zuje právo jejich změny do doby uzavření smlouvy o zájezdu se zákazníkem. 2.V souladu s ust.§14 zákona č.634/1992 sb.o ochraně spotřebitele, ESO Travel informuje zákazníka o možnosti řešit případné spory vyplývající ze smluv o zájezdu uzavřených s ESO Travel prostřednictvím subjektu mimo- soudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní in- spekce, se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2, PSČ 12000, internetová adresa www.coi.cz. 3. Tyto podmínky vstupují v platnost a účinnost dnem 24.5.2018. Dnem nabytí platnosti a účinnosti těchto podmínek pozbývají platnosti a účinnosti Podmínky předchozí. Ceny v katalogu byly kalkulovány dle kurzu platnému k 30.06.2022. Tiskové chyby jsou vyhrazeny. V ........................................ Datum ...................................... Podpis ..........................................

RkJQdWJsaXNoZXIy NDg3MzM=