Thajsko, Myanmar, Vietnam, Kambodža 2020 | ESO travel

145 VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.Všeobecné smluvní podmínky ESO travel a.s.,se sídlem Korunovační 22, 170 00 Praha 7, IČO 27957039 DIČ CZ27957039 jsou platné pro všechny zájezdy a jednotlivé služby cestovního ruchu, které poskytuje na základě koncesní listiny a dále pro jednotlivé služby cestovního ruchu prodávané jménem a na účet cestovní kanceláře ESO travel a.s., nestanoví-li Zvláštní/Speciální smluvní podmínky jinak. (dále jen „Podmínky“). 2. Cestovní kancelář ESO travel a.s. (dále ESO travel) jako pořadatel (§ 2523 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník – dále jen OZ) prodává zájezdy (§ 2522 OZ) výhradně na základě Smlouvy o zájezdu vyhotovené v písemné formě, která obsahuje všechny zákonem stanovené náležitosti pro písemné Potvrzení o zájezdu (§ 2525 OZ). 2.Všeobecné smluvní podmínky ESO travel tvoří nedílnou součást smlouvy o zájezdu (Potvrzení o zájezdu) nebo jiné smlouvy uzavřené mezi zákazní- kem a ESO travel a.s. Článek I. - PŘEDMĚT SMLUVNÍHO VZTAHU Tyto Podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran při prodeji: 1.zájezdů (§ 2522 OZ), jejichž pořadatelem je ESO travel (§ 1,odst.1 zák. č. 159/1999 Sb.) nebo 2.ubytovacích,stravovacích,dopravních a jiných služeb prodávané jménem a na účet ESO travel jako jednotlivé služby dle individuálního požadavku zákazníka, jako například pořádání služebních cest,atd. (dále jen „jednot- livé služby“). Článek II. - VZNIK SMLUVNÍHO VZTAHU Smluvní vztah mezi cestovní kanceláří ESO travel a. s., se sídlem Koruno- vační 22, 170 00 Praha 7 a zákazníkem (příp. jeho pravomocným zástup- cem) vzniká na základě zákazníkem řádně vyplněné a podepsané písemné smlouvy o zájezdu potvrzené cestovní kanceláří ESO travel, případně jejím zplnomocněným zástupcem. Článek III. - ÚČASTNÍCI SMLUVNÍHO VZTAHU Účastníky smluvního vztahu jsou: 1. pořadatel ESO travel a. s., se sídlem Korunovační 22, 170 00 Praha 7, IČO 27957039 zapsaný v obchodním rejstříku vedenémMěstským soudem v Praze oddíl B. vložka 12329, který do smluvního vztahu vstupuje pro- střednictvím sítě vlastních prodejních míst nebo prostřednictvím obchod- ních zástupců (dále jen „ESO travel“) a 2. Zákazník, kterým může být jak fyzická, tak právnická osoba (dále jen „zákazník“). Článek IV. - CENA ZÁJEZDU 1. Ceny zájezdů zahrnují dopravu, transfery z a na letiště v místě pobytu, letištní a bezpečnostní taxy,palivový příplatek a stravování podle vlastního výběru, případně program během zájezdu, průvodce u skupinových zá- jezdů, není-li v popisu zájezdu uvedeno jinak, nebo i další služby uvedené ve smlouvě o zájezdu. 2. Zákazník je povinen uhradit cenu zájezdu před jeho zahájením a ceny jednotlivých služeb před jejich poskytnutím. Cenu zájezdu platí objedna- vatel zájezdu v hotovosti nebo platební kartou v provozovnách CK nebo bankovním převodem (popř.složenkou) na účet CK uvedeným ve smlouvě o zájezdu. Za zaplacení ceny se považuje podle formy úhrady den převzetí hotovosti či platby platební kartou a/nebo den připsání platby na účet ESO travel. 3. Objednavatel zájezdu je povinen celou cenu zájezdu uhradit tak, aby byla nejpozději 28 dnů před datem zahájení zájezdu složena v provozov- nách CK nebo připsána na účet CK. 4. Cenová garance společnosti ESO travel. Ceny zájezdů byly kalkulovány na základě měnových kurzů platných před 30 dny po vydání aktuálního katalogového ceníku.Cestovní kancelář ESO travel disponuje mechanismy, které tlumí dopad výkyvů jednotlivých měn na ceny našich zájezdů, a je schopna z vlastních zdrojů a na základě vysokých akontací v zahraničí ab- sorbovat až 10% pokles kurzu české koruny vzhledem k aktuálním kata- logovým cenám bez změny ceny zájezdu. V případě, že by pokles kurzu koruny byl vyšší, bude cestovní kancelář ESO travel nucena přistoupit k ukončení platnosti ceníků a vydání ceníků nových, kalkulovaných na zá- kladě nových kurzů. 5. Cenu zájezdu uvedenou ve smlouvě o zájezdu je ESO travel oprávněna (dle (§ 2530 OZ) jednostranně zvýšit: a) při zvýšení ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot b) při zvýšení plateb spojených s dopravou,např. letištních,bezpečnostních a přístavních poplatků c) při zvýšení směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10% o částku odpovídající procentní výši změny kurzu služeb zaplacených v cizí měně. Rozhodný den, kdy byla sta- novena cena služeb, je uveden v katalogu,ceníku nebo jiné formě nabídky zájezdů. Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu.Zákazník je povinen do 5 dnů od oznámení o zvýšení ceny zájezdu uhradit rozdíl.Při porušení tohoto závazku má ESO travel právo od smlouvy o zájezdu odstoupit (§ 2533 OZ) a platí ustanovení článku VIII – storno podmínky. Článek V. - PLATEBNÍ PODMÍNKY 1.Cestovní kancelář ESO travel má právo na zaplacení objednaných služeb před jejich poskytnutím a čerpáním. 2. Cestovní kancelář je oprávněna požadovat zálohu ve výši 30% z celkové ceny zájezdu (včetně fakultativních služeb).Tato záloha je splatná při podpisu smlouvy o zájezdu. 3. Doplatek musí být uhrazen tak, aby nejpozději 28 dní před odletem byl připsán na účet cestovní kanceláře ESO travel. Při porušení tohoto závazku má ESO travel právo od Smlouvy o zájezdu odstoupit (§ 2533 OZ). 4.Při uzavření smlouvy o zájezdu u autorizovaného prodejce složí zákazník zálohu na účet cestovní kanceláře ESO travel. Doplatek zájezdu poukáže zákazník přímo na účet cestovní kanceláře ESO travel. Autorizovaný pro- dejce není inkasním místem cestovní kanceláře ESO travel.CK bude pova- žovat povinnost zákazníka uhradit cenu zájezdu za splněnou až okamži- kem, kdy jí bude částka za zájezd předána, resp. připsána na účet. Po- platky za změny v knihování a odstoupení od smlouvy o zájezdu (stornopoplatky) jsou splatné ihned. Je-li zřejmé, že smlouva o zájezdu bude uzavřena v době kratší než 30 dnů před datem zahájení zájezdu, je zákazník zájezdu povinen uhradit celou cenu zájezdu, tedy 100% ceny, v den podpisu smlouvy o zájezdu zákazníkem. 5.V případě nedodržení termínu úhrady ceny zájezdu zákazníkem je ces- tovní kancelář ESO travel oprávněna zájezd zrušit bez dalšího upozorňování a od smlouvy o zájezdu odstoupit. Zákazník hradí náklady spojené se zru- šením cesty (stornopoplatky). V lodní přepravě se tato odpovědnost řídí Mezinárodní úmluvou vztahující se k přepravě osob a zavazadel na moři ze dne 13. 12. 1974 a jejím Protokolem z roku 1976 (tzv.Athénskou do- hodou). 6. Zákazník má nárok na poskytnutí služeb jen při plném zaplacení ceny zájezdu.Bez úplného zaplacení ceny zájezdu a ostatních služeb v ceně zá- jezdu nezahrnutých, nemá zákazník nárok na plnění (poskytnutí služeb) ze strany CK. 7. U jednotlivých služeb je zákazník povinen uhradit 100% celkové ceny při vzniku smluvního vztahu. U zájezdů na zvláštní objednávku (na vyžá- dání) je CK oprávněna vyžadovat zaplacení zálohy až ve výši 100% ceny zájezdu, pokud není domluveno jiným způsobem. 8. Případné slevy vyhlášené CK po datu podpisu smlouvy o zájezdu záka- zníkem, nemají vliv na cenu zájezdu platnou v době podpisu smlouvy o zájezdu zákazníkem. Článek VI. - PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA 1. K základním právům zákazníka patří zejména: a) právo na řádné poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb. Pokud bez zavinění cestovní kanceláře ESO travel dohodnuté služby nevy- čerpá, nemá právo na jejich náhradu. b) právo být seznámen s případnými změnami ve smluvně sjednaných služ- bách c) právo kdykoliv před zahájením zájezdu nebo čerpáním jednotlivých slu- žeb odstoupit od smlouvy o zájezdu dle článku VIII. d) právo na reklamaci vad a její vyřízení v souladu s Reklamačním řádem ESO travel a článkem X. této smlouvy, e) právo na ochranu osobních dat a informací o cílech cest, které jsou ob- sahem smlouvy o zájezdu příp.v dalších dokumentech,před nepovolanými osobami f) u zájezdů právo na poskytnutí nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu dalších písemných podrobných informací o všech skutečnostech,které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ESO travel známy, pokud nejsou obsa- ženy již ve smlouvě o zájezdu nebo v katalogu, který byl zákazníkovi pře- dán, které se dotýkají smluvně sjednaných a zaplacených služeb g) právo obdržet doklad o povinném pojištění cestovní kanceláře pro případ jejího úpadku,obsahující označení pojišťovny,podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události. 2. K základním povinnostem zákazníka patří zejména: a) poskytnout cestovní kanceláři ESO travel součinnost, která je zapotřebí k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb,zejména úplně a pravdivě uvá- dět údaje ve smlouvě o zájezdu a předložit doklady cestovní kanceláří po- žadované pro zajištění zájezdu, vč. jakýchkoliv změn takových údajů a předložit další doklady k žádosti o udělení víz, pokud si tuto službu u CK objednal b) zajistit u osob mladších 15ti let doprovod a dohled dospělého účastníka, obdobně zajistit doprovod a dohled osob, jejichž zdravotní stav to vyža- duje c) předložit souhlas zákonného zástupce v případě, že zákazník starší 15ti let a mladší 18ti let hodlá uzavřít smlouvu o zájezdu /smlouvu na služby čerpané v zahraničí c) zaplatit cenu zájezdu v souladu s článkem IV. těchto podmínek a zapla- cení prokázat dokladem d) převzít od cestovní kanceláře ESO travel doklady potřebné pro čerpání služeb (letenky, vouchery, cestovní pokyny), řádně si je překontrolovat a řídit se jimi, a dostavit se ve stanoveném čase na místo určení (srazu, od- jezdu apod.) se všemi požadovanými doklady a řídit se cestovními pokyny a ústními pokyny zástupce ESO travel e) bez zbytečného odkladu sdělovat ESO travel své stanovisko k případným změnám v podmínkách a obsahu sjednaných služeb f) mít u sebe všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí pobytu i tranzitu (platný cestovní doklad, víza, doklad o zdravotním pojiš- tění, apod. pokud je vyžadováno), dodržování pasových, celních, zdravot- ních a dalších předpisů a pravidel dané země, do které cestuje. Zákazník zájezdu je povinen zajistit,aby účastníci zájezdu,v jejichž prospěch uzavřel smlouvu o zájezdu, měli u sebe po celou dobu zájezdu veškeré doklady o zaplacení a na požádání je předložili ke kontrole pracovníkům CK. Přísluš- níci jiného státu než ČR jsou povinni se informovat o vízové povinnosti u zastupitelských úřadů zemí,kam cestují a potřebná víza si obstarat.Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením tohoto ustanovení, nese zákazník g) veškeré závady a odchylky od objednaných služeb bezodkladně ihned po jejich zjištění na místě oznámit písemně zástupci cestovní kanceláře ESO travel a poskytnout nezbytnou součinnost k jejich odstranění h) zdržet se jednání, které by mohlo ohrozit, poškodit, omezovat či odpu- zovat ostatní účastníky zájezdu i) počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví nebo majetku na úkor ostatních zákazníků,dodavatelů služeb nebo ESO travel a uhradit pří- padnou škodu, kterou způsobil v dopravním prostředku nebo ubytovacím a jiném zařízení, kde čerpal služby zajištěné dle smlouvy o zájezdu j) řídit se pokyny průvodce zájezdu nebo jiné ESO travel určené osoby a dodržovat stanovený program k) splnit očkovací, popř. další zdravotnické povinnosti při cestách do zemí, pro které jsou stanoveny mezinárodními zdravotnickými předpisy l) v případě odstoupení od smlouvy o zájezdu je zákazník povinen takové odstoupení od smlouvy o zájezdu ESO travel oznámit a zaplatit odstupné dle článku VIII. m) z účasti na zájezdu nevyplývá pro zákazníka právo na žádné jiné plnění a služby než ty, které tvoří součást výslovně stanoveného programu a za- placené ceny zájezdu.Jakékoli další služby mimo předem sjednaný rozsah, včetně služeb souvisejících s onemocněním, úrazem či úmrtím účastníka v průběhu zájezdu (tj. léčení v zahraničí, náhradní přeprava do ČR, apod.) jsou službami, které může CK poskytnout jen na podkladě objednávky a následné úhrady takových dodatečně vyžádaných služeb. n) klient je odpovědný za správné uvedení svého jména/příjmení a spolu- cestujících ve smlouvě o zájezdu. 3. K povinnostem zákazníků – právnických osob dále patří: a) seznámit své účastníky s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami cestovní kanceláře ESO travel jakož i s dalšími informacemi, které od ESO travel obdrží, zejména je pak informovat o rozsahu a kvalitě služeb b) v případech,kdy předmětem smluvního vztahu je zájezd,seznámit účast- níky zájezdu s dokladem pojišťovny, který obdržel dle článku XI. c) zabezpečit, aby všichni účastníci plnili základní povinnosti zákazníků, které vyžadují jejich osobní součinnost a jejichž nositelem může být jen jednotlivý účastník d) určit vedoucího skupiny v případě, kdy podle dohody s ESO travel není zajištěn doprovod průvodcem ESO travel. Tento vedoucí organizačně za- bezpečuje řádné poskytnutí služeb od dodavatelů,dbá na plnění programu služeb. Článek VII. – POVINNOSTI A PRÁVA ESO travel 1. K právům a povinnostem zákazníků uvedeným v článku V. se vztahují odpovídající povinnosti a práva ESO travel. 2. ESO travel je povinna pravdivě a řádně informovat zákazníka o všech skutečnostech, týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ESO travel známy. 3. ESO travel není povinna poskytnout zákazníkovi plnění nad rámec pře- dem potvrzených a zaplacených služeb. 4. ESO travel je povinna mít uzavřenou pojistnou smlouvu pro případ úpadku dle zákona 159/1999 Sb. v platném znění, na základě níž vzniká zákazníkovi, s nímž ESO travel uzavřel smlouvu o zájezdu, právo na plnění v případě pojistné události.ESO travel je povinna v těchto případech předat zákazníkům současně s smlouvou o zájezdu doklad pojišťovny, který ob- sahuje informace o uzavřeném pojištění,zejména označení pojišťovny,pod- mínky pojištění a způsob oznámení pojistné události. 5.Náhradu škody vzniklou z porušení závazku ESO travel ze smlouvy o zá- jezdu, není ESO travel povinna nahradit nad částku přesahující omezení v souladu s mezinárodními smlouvami, kterými je ČR vázána.V letecké pře- pravě se tak odpovědnost řídí Úmluvou o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké dopravě ze dne 28.5. 1999 (tzv. Montrealskou úmlu- vou) a dále nařízením Evropského parlamentu a Rady Evropské unie č. 2027/97,ve znění nařízení č.889/2002 ze dne 13.května 2002,které vy- chází z Montrealské úmluvy a vztahuje se jak na mezinárodní, tak na vnit- rostátní leteckou dopravu. ČLÁNEK VIII. - ZRUŠENÍ A ZMĚNY DOHODNUTÝCH SLUŽEB A JE- JICH PRÁVNÍ NÁSLEDKY a) Změny dohodnutých služeb před zahájením zájezdu v průběhu zájezdu a čerpání služeb 1. ESO travel je oprávněna zrušit zájezd a jednotlivé služby před zaháje- ním jejich čerpání, jestliže z objektivních důvodů nebo ekonomických dů- vodů nemůže dodržet podmínky smlouvy o zájezdu. ESO travel má dále právo zrušit zájezd nebo jednotlivé služby v důsledku neodvratitelné udá- losti, které nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na ní rozumně požadovat. Změny a odchylky jednotlivých služeb cestovní kanceláře ESO travel od dohodnutého obsahu smlouvy o zájezdu jsou v nutných případech přípustné a CK je k nim oprávněna. Takovéto změny je povinna zákazníkovi oznamovat v nejkratším možném termíně. Jedná se zejména o změny druhu dopravy event. programu během zájezdu. Pokud zákazník nejpozději do 5 dnů od obdržení návrhu změn smlouvy o zájezdu od smlouvy o zájezdu neodstoupí, pak platí, že s navrženými změnami souhlasí (§ 2531 odst. 2 OZ). Jestliže změna smlouvy o zájezdu vede ke zvýšení ceny zájezdu, je zákazník povinen uhradit ESO travel roz- díl v ceně zájezdu ve lhůtě určené v návrhu na změnu smlouvy o zájezdu. Při porušení tohoto závazku má ESO travel právo od smlouvy o zájezdu odstoupit (§ 2533 OZ). 2. Cestovní kancelář ESO travel neručí za případné zpoždění a upozorňuje na možnost jeho vzniku z technických důvodů, z důvodů nepříznivého po- časí, popřípadě z důvodů přetížení vzdušných koridorů. Cestující musí při plánování přípojů,dovolené,obchodních termínů,apod.brát v úvahu mož- nost výrazného zpoždění. Cestovní kancelář ESO travel neručí za škody, které mohou cestujícím vzniknout v důsledku zpoždění.V těchto případech CK nenahrazuje služby, které v důsledku těchto změn nemohly být vyčer- pány a neodpovídá za případné škody, které by tím mohly zákazníkovi vzniknout.V případě nočních letů, kdy je přílet do místa určení v nočních hodinách,se celá noc účtuje.V případě zpoždění nevzniká cestujícímu právo na odstoupení od smlouvy o zájezdu. 3. Cestovní kancelář si vyhrazuje právo zrušit zájezd, jestliže nebylo dosa- ženo minimálního počtu účastníků uvedeného u jednotlivých zájezdů. Je- stliže ESO travel zruší zájezd z důvodu nedosažení minimálního počtu zákazníků, je povinna tuto skutečnost zákazníkovi písemně oznámit, nej- později však ve lhůtě do 7 dní před zahájením zájezdu. 4. Cestovní kancelář ESO travel je oprávněna provádět operativně změny programu a poskytovaných služeb v průběhu zájezdu,pokud z vážných dů- vodů není možné zabezpečit původně dohodnutý program a služby do- držet.V takovém případě je cestovní kancelář povinna: -zabezpečitnáhradníprogramaslužbyvkvalitěarozsahupokudmožnoshodné nebo blížící se k původním podmínkám,resp.odpovídající zaměření zájezdu - vrátit zákazníkovi plnou cenu služeb,za které nebylo poskytnuto náhradní plnění

RkJQdWJsaXNoZXIy NDg3MzM=