Jižní Afrika a Austrálie 2019 | ESO travel

VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.Všeobecné smluvní podmínky ESO travel a.s., se sídlem Korunovační 22, 170 00 Praha 7, IČO 27957039 DIČ CZ27957039 jsouplatnéprovšechnyzájezdya jednotlivéslužbycestovního ruchu,kteréposkytujenazákladěkoncesní listiny adálepro jednotlivé služby cestovního ruchuprodávané jménem anaúčet cestovní kanceláře ESO travel a.s., nestanoví-liZvláštní/Speciální smluvnípodmínky jinak. (dále jen„Podmínky“). 2.CestovníkancelářESO travela.s. (dáleESO travel) jakopořadatel (§2523zákonač.89/2012Sb.,občanskýzákoník – dále jen OZ) prodává zájezdy (§ 2522 OZ) výhradně na základě Smlouvy o zájezdu vyhotovené v písemné formě, kteráobsahuje všechny zákonem stanovenénáležitostipropísemnéPotvrzenío zájezdu (§2525OZ). 2.Všeobecné smluvnípodmínky ESO travel tvořínedílnou součást smlouvyo zájezdu (Potvrzenío zájezdu)nebo jiné smlouvyuzavřenémezi zákazníkemaESO travela.s. Článek I. - PŘEDMĚT SMLUVNÍHOVZTAHU TytoPodmínkyupravujípráva apovinnosti smluvních stranpřiprodeji: 1. zájezdů (§2522OZ), jejichžpořadatelem je ESO travel (§1,odst.1 zák. č.159/1999 Sb.)nebo 2.ubytovacích,stravovacích,dopravnícha jiných služebprodávané jménemanaúčetESO travel jako jednotlivé služby dle individuálníhopožadavku zákazníka, jakonapříkladpořádání služebních cest,atd. (dále jen„jednotlivé služby“). Článek II. -VZNIK SMLUVNÍHOVZTAHU Smluvnívztahmezi cestovníkanceláříESO travela.s.,se sídlemKorunovační22,17000Praha7a zákazníkem (příp. jeho pravomocným zástupcem) vzniká na základě zákazníkem řádně vyplněné a podepsané písemné smlouvy o zá- jezdupotvrzené cestovní kanceláří ESO travel,případně jejím zplnomocněným zástupcem. Článek III. - ÚČASTNÍCI SMLUVNÍHOVZTAHU Účastníky smluvního vztahu jsou: 1.pořadatelESO travela.s.,se sídlemKorunovační22,17000Praha7, IČO27957039zapsanývobchodním rejstříku vedenémMěstským soudem vPrazeoddílB.vložka12329,kterýdo smluvního vztahu vstupujeprostřednictvím sítě vlastníchprodejníchmístneboprostřednictvímobchodních zástupců (dále jen„ESO travel“) a 2.Zákazník,kterýmmůžebýt jak fyzická, takprávnickáosoba (dále jen„zákazník“). Článek IV. - CENA ZÁJEZDU 1.Cenyzájezdůzahrnujídopravu, transferyzana letištěvmístěpobytu, letištníabezpečnostní taxy,palivovýpříplatek a stravování podle vlastního výběru, případně program během zájezdu, průvodce u skupinových zájezdů, není-li v popisu zájezduuvedeno jinak,nebo idalší službyuvedené ve smlouvěo zájezdu. 2.Zákazník jepovinenuhradit cenu zájezdupřed jeho zahájeníma ceny jednotlivých služebpřed jejichposkytnutím. Cenu zájezduplatíobjednavatel zájezdu vhotovostineboplatební kartou vprovozovnáchCKnebobankovnímpře- vodem (popř. složenkou) na účet CK uvedeným ve smlouvě o zájezdu. Za zaplacení ceny se považuje podle formy úhradydenpřevzetíhotovosti čiplatbyplatební kartou a/nebodenpřipsáníplatbynaúčet ESO travel. 3.Objednavatel zájezdu jepovinen celou cenu zájezduuhradit tak,abybylanejpozději28dnůpředdatem zahájení zájezdu složena vprovozovnáchCKnebopřipsánanaúčetCK. 4.Cenovágarance společnostiESO travel.Ceny zájezdůbyly kalkuloványna základěměnových kurzůplatnýchpřed 30dnypo vydání aktuálního katalogového ceníku.Cestovní kancelář ESO traveldisponujemechanismy,které tlumí dopadvýkyvů jednotlivýchměnnacenynašichzájezdů,a je schopnazvlastníchzdrojůanazákladěvysokýchakontací v zahraničí absorbovat až 10% pokles kurzu české koruny vzhledem k aktuálním katalogovým cenám bez změny ceny zájezdu.V případě, že by pokles kurzu koruny byl vyšší,bude cestovní kancelář ESO travel nucena přistoupit k ukončeníplatnosti ceníků a vydání ceníkůnových,kalkulovanýchna základěnových kurzů. 5.Cenu zájezduuvedenou ve smlouvěo zájezdu je ESO traveloprávněna (dle (§2530OZ) jednostranně zvýšit: a)při zvýšení ceny zadopravu včetně cenpohonnýchhmot b)při zvýšeníplateb spojených sdopravou,např. letištních,bezpečnostních apřístavníchpoplatků c)při zvýšení směnnéhokurzu českékorunypoužitéhopro stanovení ceny zájezduvprůměruovícenež10%o částku odpovídajícíprocentnívýši změnykurzu služeb zaplacenýchv cizíměně.Rozhodnýden,kdybyla stanovena cena slu- žeb, jeuveden v katalogu, ceníkunebo jiné forměnabídky zájezdů. Písemnéoznámenío zvýšení cenymusíbýt zákazníkoviodeslánonejpozději21dnípřed zahájením zájezdu.Zákazník je povinen do 5 dnů od oznámení o zvýšení ceny zájezdu uhradit rozdíl.Při porušení tohoto závazku má ESO travel právood smlouvyo zájezduodstoupit (§2533OZ) aplatíustanovení článkuVIII– stornopodmínky. ČlánekV. - PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. CestovníkancelářESO travelmáprávona zaplaceníobjednaných služebpřed jejichposkytnutíma čerpáním. 2. Cestovníkancelář jeoprávněnapožadovatzálohuvevýši30%zcelkovécenyzájezdu (včetně fakultativních služeb). Tato záloha je splatnápřipodpisu smlouvyo zájezdu. 3. Doplatek musí být uhrazen tak, aby nejpozději 28 dní před odletem byl připsán na účet cestovní kanceláře ESO travel.Připorušení tohoto závazkumáESO travelprávoodSmlouvyo zájezduodstoupit (§2533OZ). 4. Při uzavření smlouvy o zájezdu u autorizovaného prodejce složí zákazník zálohu na účet cestovní kanceláře ESO travel.Doplatek zájezdupoukáže zákazníkpřímonaúčet cestovníkancelářeESO travel.Autorizovanýprodejcenení in- kasnímmístemcestovníkancelářeESO travel.CKbudepovažovatpovinnost zákazníkauhraditcenuzájezduzasplněnou ažokamžikem,kdy jíbudečástkazazájezdpředána,resp.připsánanaúčet.Poplatkyzazměnyvknihováníaodstoupení od smlouvy o zájezdu (stornopoplatky) jsou splatné ihned. Je-li zřejmé, že smlouva o zájezdu bude uzavřena v době kratší než 30 dnů před datem zahájení zájezdu, je zákazník zájezdu povinen uhradit celou cenu zájezdu, tedy 100% ceny,vdenpodpisu smlouvyo zájezdu zákazníkem. 5.V případě nedodržení termínu úhrady ceny zájezdu zákazníkem je cestovní kancelář ESO travel oprávněna zájezd zrušit bez dalšího upozorňování a od smlouvy o zájezdu odstoupit.Zákazník hradí náklady spojené se zrušením cesty (stornopoplatky).V lodní přepravě se tato odpovědnost řídíMezinárodní úmluvou vztahující se k přepravě osob a za- vazadelnamoři zedne13.12.1974a jejímProtokolem z roku1976 (tzv.Athénskoudohodou). 6.Zákazníkmánároknaposkytnutí služeb jenpřiplném zaplacení ceny zájezdu.Bezúplného zaplacení ceny zájezdu aostatních služeb v ceně zájezdunezahrnutých,nemá zákazníknároknaplnění (poskytnutí služeb) ze stranyCK. 7.U jednotlivých služeb je zákazník povinen uhradit 100% celkové ceny při vzniku smluvního vztahu.U zájezdů na zvláštní objednávku (na vyžádání) jeCKoprávněna vyžadovat zaplacení zálohy až ve výši100% ceny zájezdu,pokud nenídomluveno jiným způsobem. 8.Případné slevy vyhlášenéCKpodatupodpisu smlouvyo zájezdu zákazníkem,nemají vlivna cenu zájezduplatnou v doběpodpisu smlouvyo zájezdu zákazníkem. ČlánekVI. - PRÁVAA POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA 1.K základnímprávům zákazníkapatří zejména: a)právona řádnéposkytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb.Pokudbez zavinění cestovní kanceláře ESO traveldohodnuté službynevyčerpá,nemáprávona jejichnáhradu. b)právobýt seznámen spřípadnými změnami ve smluvně sjednaných službách c) právo kdykoliv před zahájením zájezdu nebo čerpáním jednotlivých služeb odstoupit od smlouvy o zájezdu dle článkuVIII. d)právona reklamaci vad a její vyřízení v souladu sReklamačním řádem ESO travel a článkemX. této smlouvy, e)právonaochranuosobníchdata informacío cílech cest,které jsouobsahem smlouvyo zájezdupříp.vdalšíchdo- kumentech,přednepovolanýmiosobami f) u zájezdůprávo na poskytnutí nejpozději7dnůpřed zahájením zájezdudalšíchpísemných podrobných informací o všech skutečnostech,které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ESO travel známy,pokud nejsou obsaženy již ve smlouvěo zájezdu nebo v katalogu,který byl zákazníkovi předán,které se dotýkají smluvně sjednaných a zapla- cených služeb g) právo obdržet doklad o povinném pojištění cestovní kanceláře pro případ jejího úpadku,obsahující označení po- jišťovny,podmínkypojištění a způsoboznámenípojistnéudálosti. 2.K základnímpovinnostem zákazníkapatří zejména: a)poskytnoutcestovníkancelářiESO travel součinnost,která jezapotřebík řádnémuzabezpečeníaposkytnutí služeb, zejménaúplněapravdivěuvádětúdaje ve smlouvěo zájezduapředložitdoklady cestovníkancelářípožadovanépro zajištění zájezdu,vč. jakýchkoliv změn takovýchúdajůapředložitdalšídokladyk žádostioudělení víz,pokud si tuto službuuCKobjednal b) zajistituosobmladších15ti letdoprovodadohleddospěléhoúčastníka,obdobně zajistitdoprovodadohledosob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje c)předložit souhlas zákonného zástupce vpřípadě,že zákazník starší15ti letamladší18ti lethodláuzavřít smlouvu o zájezdu /smlouvuna služby čerpané v zahraničí c) zaplatit cenu zájezdu v souladu s článkem IV. těchtopodmínek a zaplaceníprokázatdokladem d)převzítod cestovníkancelářeESO traveldokladypotřebnépro čerpání služeb (letenky,vouchery,cestovnípokyny), řádně si jepřekontrolovata řídit se jimi,adostavit se ve stanoveném časenamístourčení (srazu,odjezduapod.) se všemipožadovanýmidoklady a řídit se cestovnímipokyny aústnímipokyny zástupce ESO travel e) bez zbytečného odkladu sdělovat ESO travel své stanovisko k případným změnám v podmínkách a obsahu sjed- naných služeb f) mít u sebe všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí pobytu i tranzitu (platný cestovní doklad, víza,doklado zdravotnímpojištění,apod.pokud jevyžadováno),dodržovánípasových,celních,zdravotníchadalších předpisůapravideldané země,do které cestuje.Zákazník zájezdu jepovinen zajistit,abyúčastníci zájezdu,v jejichž prospěchuzavřel smlouvuo zájezdu,měliu sebepo celoudobu zájezdu veškerédokladyo zaplaceníanapožádání jepředložilikekontrolepracovníkůmCK.Příslušníci jiného státunežČR jsoupovinni se informovatovízovépovinnosti u zastupitelskýchúřadů zemí,kam cestují apotřebná víza siobstarat.Veškerénáklady,které vzniknounedodržením tohotoustanovení,nese zákazník g) veškeré závadyaodchylkyodobjednaných služebbezodkladně ihnedpo jejich zjištěnínamístěoznámitpísemně zástupci cestovní kanceláře ESO travel aposkytnoutnezbytnou součinnost k jejichodstranění h) zdržet se jednání,kterébymohloohrozit,poškodit,omezovat čiodpuzovatostatníúčastníky zájezdu i)počínat si tak,abynedocházeloke škodámna zdravínebomajetkunaúkorostatních zákazníků,dodavatelů služeb neboESO travelauhraditpřípadnou škodu,kterouzpůsobilvdopravnímprostředkuneboubytovacíma jinémzařízení, kde čerpal služby zajištěnédle smlouvyo zájezdu j) řídit sepokynyprůvodce zájezdunebo jiné ESO travelurčenéosoby adodržovat stanovenýprogram k) splnit očkovací,popř.další zdravotnické povinnosti při cestách do zemí,pro které jsou stanoveny mezinárodními zdravotnickýmipředpisy l) v případě odstoupení od smlouvy o zájezdu je zákazník povinen takové odstoupení od smlouvy o zájezdu ESO traveloznámit a zaplatitodstupnédle článkuVIII. m) zúčastina zájezdunevyplývápro zákazníkaprávona žádné jinéplněnía službynež ty,které tvoří součástvýslovně stanovenéhoprogramua zaplacené ceny zájezdu. Jakékolidalší službymimopředem sjednaný rozsah,včetně služeb souvisejících sonemocněním,úrazem čiúmrtímúčastníkavprůběhu zájezdu (tj. léčenív zahraničí,náhradnípřeprava do ČR, apod.) jsou službami, které může CK poskytnout jen na podkladě objednávky a následné úhrady takových dodatečně vyžádaných služeb. n) klient jeodpovědný za správnéuvedení svého jména/příjmení a spolucestujících ve smlouvěo zájezdu. 3.Kpovinnostem zákazníků–právnickýchosobdálepatří: a) seznámit své účastníky s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami cestovní kanceláře ESO travel jakož i s dalšími informacemi,kteréod ESO travelobdrží, zejména jepak informovato rozsahu a kvalitě služeb b) vpřípadech,kdypředmětem smluvního vztahu je zájezd,seznámitúčastníky zájezdu sdokladempojišťovny,který obdrželdle článkuXI. c) zabezpečit, aby všichni účastníci plnili základní povinnosti zákazníků, které vyžadují jejich osobní součinnost a jejichžnositelemmůžebýt jen jednotlivýúčastník d) určit vedoucího skupiny v případě,kdy podle dohody s ESO travel není zajištěn doprovod průvodcem ESO travel. Tento vedoucíorganizačně zabezpečuje řádnéposkytnutí služeboddodavatelů,dbánaplněníprogramu služeb. ČlánekVII.– POVINNOSTIA PRÁVA ESO travel 1.KprávůmapovinnostemzákazníkůuvedenýmvčlánkuV.sevztahujíodpovídajícípovinnostiaprávaESO travel. 2.ESO travel jepovinnapravdivěa řádně informovatzákazníkaovšechskutečnostech,týkajícíchsesjednanýchslužeb,které jsouprozákazníkadůležitéakteré jsouESO travelznámy. 3.ESO travelnenípovinnaposkytnoutzákazníkoviplněnínad rámecpředempotvrzenýchazaplacených služeb. 4.ESO travel jepovinnamítuzavřenoupojistnousmlouvupropřípadúpadkudlezákona159/1999Sb.vplatnémznění,na základěníž vzniká zákazníkovi, snímž ESO traveluzavřel smlouvuo zájezdu,právonaplnění vpřípaděpojistnéudálosti. ESOtravel jepovinnavtěchtopřípadechpředatzákazníkůmsoučasněssmlouvouozájezdudokladpojišťovny,kterýobsahuje informaceouzavřenémpojištění,zejménaoznačenípojišťovny,podmínkypojištěníazpůsoboznámenípojistnéudálosti. 5.Náhradu škody vzniklou z porušení závazku ESO travel ze smlouvy o zájezdu,není ESO travel povinna nahradit nad částkupřesahujícíomezenív souladu smezinárodními smlouvami,kterými jeČR vázána.V letecképřepravě se takodpo- vědnost řídíÚmluvouosjednoceníněkterýchpravidelvmezinárodní leteckédopravězedne28.5.1999 (tzv.Montrealskou úmluvou)adálenařízenímEvropskéhoparlamentuaRadyEvropskéunieč.2027/97,vezněnínařízeníč.889/2002zedne 13.května2002,kterévycházízMontrealskéúmluvyavztahujese jaknamezinárodní,taknavnitrostátní leteckoudopravu. ČLÁNEKVIII. - ZRUŠENÍA ZMĚNY DOHODNUTÝCH SLUŽEBA JEJICH PRÁVNÍ NÁSLEDKY a) Změnydohodnutých služebpřed zahájením zájezdu vprůběhu zájezdu a čerpání služeb 1.ESO travel jeoprávněnazrušitzájezda jednotlivé službypředzahájením jejichčerpání, jestližezobjektivníchdůvodů nebo ekonomických důvodů nemůže dodržet podmínky smlouvy o zájezdu. ESO travel má dále právo zrušit zájezd nebo jednotlivé služby vdůsledkuneodvratitelnéudálosti,kterénemohla zabránitanipři vynaložení veškeréhoúsilí, které lze na ní rozumně požadovat.Změny a odchylky jednotlivých služeb cestovní kanceláře ESO travel od dohod- nutého obsahu smlouvy o zájezdu jsou v nutných případech přípustné a CK je k nim oprávněna.Takovéto změny je povinna zákazníkovioznamovatvnejkratšímmožném termíně. Jedná se zejménao změnydruhudopravyevent.pro - gramuběhem zájezdu.Pokud zákazníknejpozdějido5dnůodobdrženínávrhu změn smlouvyo zájezduod smlouvy o zájezdu neodstoupí,pak platí, že s navrženými změnami souhlasí (§ 2531 odst.2 OZ). Jestliže změna smlouvy o zájezdu vede ke zvýšení ceny zájezdu, je zákazníkpovinenuhraditESO travel rozdíl v ceně zájezdu ve lhůtěurčené v návrhunazměnu smlouvyozájezdu.Připorušení tohotozávazkumáESO travelprávood smlouvyozájezduodstoupit (§2533OZ). 2.CestovníkancelářESO travelneručí zapřípadné zpožděníaupozorňujenamožnost jeho vzniku z technickýchdů- vodů, z důvodů nepříznivého počasí,popřípadě z důvodů přetížení vzdušných koridorů.Cestující musí při plánování přípojů,dovolené,obchodních termínů,apod.brátvúvahumožnostvýraznéhozpoždění.CestovníkancelářESO travel neručí za škody,které mohou cestujícím vzniknout v důsledku zpoždění.V těchto případech CK nenahrazuje služby, kterévdůsledku těchtozměnnemohlybýtvyčerpányaneodpovídá zapřípadné škody,kteréby tímmohlyzákazníkovi vzniknout.V případě nočních letů, kdy je přílet do místa určení v nočních hodinách, se celá noc účtuje.V případě zpožděnínevzniká cestujícímuprávonaodstoupeníod smlouvyo zájezdu. 3.Cestovníkancelář sivyhrazujeprávozrušitzájezd, jestliženebylodosaženominimálníhopočtuúčastníkůuvedeného u jednotlivých zájezdů. JestližeESO travel zruší zájezd zdůvodunedosaženíminimálníhopočtu zákazníků, jepovinna tuto skutečnost zákazníkovipísemněoznámit,nejpozději však ve lhůtědo7dnípřed zahájením zájezdu. 4.CestovníkancelářESO travel jeoprávněnaprovádětoperativnězměnyprogramuaposkytovaných služebvprůběhu zájezdu,pokud z vážnýchdůvodůnenímožné zabezpečitpůvodnědohodnutýprograma službydodržet.V takovém případě je cestovní kancelářpovinna: - zabezpečit náhradní program a služby v kvalitě a rozsahu pokud možno shodné nebo blížící se k původním pod- mínkám, resp.odpovídající zaměření zájezdu - vrátit zákazníkoviplnou cenu služeb, za kterénebyloposkytnutonáhradníplnění -poskytnoutzákazníkovi slevuzceny služeb,kterébylyzahrnutydocenyzájezduanebylyposkytnutyvplném rozsahu akvalitě.Vpřípadě,že cestovníkancelářESO travel zajistí jakonáhradníplnění služby ve stejném rozsahu (např.uby- tování v jinémhotelu stejnénebo vyšší kategorie), jsoudalšínároky zákazníka vůči cestovní kanceláří vyloučeny. 5.Cestovníkancelář sivyhrazujeprávonazměnuvěcného ičasovéhoprogramuzdůvoduzásahuvyššímoci,zdůvodu rozhodnutí státních orgánů nebo mimořádných okolností (nejistá bezpečnostní situace, stávky, dopravní problémy, zavedení vízové povinnosti,neštěstí a další okolnosti,které cestovní kancelář ESO travel nemohla ovlivnit ani před- vídat).V těchtopřípadechnemá zákazníkprávonaposkytnutí slevy z ceny zájezdu aninaodstoupeníod smlouvyo zájezdu.Upoznávacích zájezdůupozorňujemenaurčitáomezenínávštěvhistorických,náboženskýcha jinýchpamě- tihodností vednech státních,náboženských svátkůnebooslav vmístěpobytu. Lodní společnosti si vyhrazují právo změnit trasu plavby, případně plavbu zrušit. Důvodem takového kroku mohou býtpovětrnostní čibezpečnostnípodmínky,aktuálnípolitická situace,epidemienebo jinéneočekávanéudálosti spa- dajícídokategorie vismajor.Nachází-li se loďnamoři,máabsolutníprávo rozhodováníkapitándanéhoplavidla.CK ESO travel nemá na takové změny a rozhodnutí žádný vliv a nepřebírá proto za tyto změny žádnou odpovědnost.V takovýchpřípadech klientůmnevznikánároknaodškodnění zaplavbunebo její část. 6.U plaveb si lodní společnosti vyhrazují právo na změnu kajuty z bezpečnostních, kapacitních či jiných důvodů.V případě změny bude klientovi poskytnuta kajuta minimálně stejné, nebo vyšší kategorie. CK ESO travel nemá na takové změny a rozhodnutí žádný vliv anepřebíráproto za tyto změny žádnouodpovědnost. 7.U zájezdů pořádaných cestovní kanceláří ESO travel je první a poslední den určen především k zajištění dopravy, transferů a ubytování a nejsou považovány za dny plnocenného rekreačního pobytu.V tomto smyslu nelze tudíž re- klamovat event. zkrácenípobytu. 8.Vpřípadě,žebudenazákladěpřeknihováníhotelunutnéubytovatzákazníkav jinémhotelu,uskuteční seubytování v hotelu stejné nebo vyšší kategorie. Překnihování může být i na část pobytu. Další nároky vůči cestovní kanceláři ESO travel jsou vyloučeny. 9.Pokud se zákazníknedostavínebo zmeškáodlet,má cestovníkancelářESO travelnároknaplnouúhradu ceny zá- jezdu. b) Změny smluvníchpodmínekna základěpřání zákazníka ESO travelnapřání zákazníka, je-li topodleokolnostímožné,provádí změnypodmínek sjednaných ve smlouvěo zá- jezdu.Provedení takovýchzměnpodléhá zaplacenípoplatkuvevýšia zapodmíneknížeuvedených.Poplatky seúčtují vždy za každouosobu včetnědětí. Vpřípadě změny jména cestujícíhonebohotelu v téžedestinaci (pokud je totomožné)účtuje ESO travelpoplatek: -odpotvrzenípřihláškydo31.dnepředodletem5.000,-Kčnebo skutečně již vynaloženénáklady, -od30.dnepředodletem se změna knihováníposuzuje jako zrušení zájezdu apostupuje sedleuvedených storno- vacích podmínek.Změna termínu odjezdu a destinace je vždy posuzována jako zrušení původní objednávky a nové zaknihování. Článek IX. - ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O ZÁJEZDUA STORNOPODMÍNkY 1.ESO travel jeoprávněnapřed zahájením zájezdunebo čerpáním služeb,kromě jinýchdůvodůuvedených v těchto podmínkách,od smlouvyo zájezduodstoupit i zdůvodu zrušení zájezdunebo zdůvodu zrušení jednotlivých služeb. Písemnéoznámeníoodstoupeníod smlouvyo zájezdudoručíESO travel zákazníkovi.Účinkyodstoupeníod smlouvy o zájezdunastávajídnemdoručeníoznámení. 2. Odstoupí-li zákazník od smlouvy o zájezdu a důvodem odstoupení není porušení povinnosti cestovní kanceláře stanovené smlouvouozájezduneboObčanskýmzákoníkem,neboodstoupí-liCKod smlouvyozájezdupředzahájením zájezdu zdůvoduporušenípovinnosti zákazníka, jeCKpo zákazníkovioprávněnapožadovat zaplaceníodstupného. 3.Není-li tedydůvodemodstoupenízákazníkaod smlouvyozájezduporušenípovinnostíESO travel stanovené smlou- vouo zájezduneboodstoupí-liESO travelpřed zahájením čerpání služeb zdůvoduporušenípovinnosti zákazníkem, je zákazníkpovinen zaplatit ESO travelodstupné ve výši: 1.000,-Kč zaosobuodpotvrzenípřihláškydo60.dnepředodletem 30% z celkové ceny zájezduod59.dnedo30.dnepředodletem 50% z celkové ceny zájezduod29.dnedo21.dnepředodletem 70% z celkové ceny zájezduod20.dnedo15.dnepředodletem 80% z celkové ceny zájezduod14.dnedo4.dnepředodletem 100% z celkové ceny zájezdu od3.dne před odletem a zruší-li zákazník zájezd v den odletu,nedostaví se k odletu neboodlet zmešká. Platí však,že zákazník je vždypovinenminimálněuhradit skutečně vzniklénáklady,předevšímna leteckoupřepravu, lodnípřepravu aubytování.Storno letenkymůže činit až100% kdykolivodedne jejího vystavení. 4.ESO travelmáprávoodečístodstupnéod složené zálohynebo zaplacené ceny.Pro výpočetodstupnéhoplatíden, kdynastalyúčinkyodstoupení. 5. Cestovní kancelář ESO travel může před nástupem cesty odstoupit s okamžitou platností od smlouvy o zájezdu nebopo započetí cesty smlouvuo zájezdu vypovědět v těchtopřípadech: a) neprodleně, když cestující vážně narušuje průběh cesty nebo pobytu. Cestujícímu v takovém případě nevzniká nároknavráceníalikvotníčásticeny služeb,kterénebylyčerpányadále jezákazníkpovinenuhraditcestovníkanceláři náklady spojené se zpátečnídopravou.Vpřípadě závažnéhoporušeníprávníchpředpisůČRnebonavštíveného státu účastníkem zájezdu.Průvodce zájezdu čidelegát jepakoprávněn takovéhoúčastníka ze zájezduvykázatbeznároku nanáhradunevyužitých služeb. b)7dnípřed započetím cestypřinesplněníminimálníhopočtuosobuvedenéhovkatalogunebovdodatečnýchpod- mínkách.Zákazník jeobratem informován a jemunabídnuta změna smlouvyo zájezdu /knihování. c)7dnípřed termínem zahájení zájezdu, jestližeuskutečnění zájezdu jepro cestovníkancelářESO travelekonomicky neúnosné,protoženáklady vynaloženénauskutečnění cesty výrazněpřekračujínákladyplánované.Zákazník jeoka- mžitě informován a jemunabídnuta změna. d)Bez stanovení lhůty–okamžitěvdůsledku tzv.vyššímoci, tj.zpříčin,kterým cestovníkancelářESO travelnemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí. Cestovní kancelář ESO travel má právo na úhradu dosud poskytnutých služeb.Vpřípaděpřerušení cesty zdůvodů vyššímoci je cestovníkancelářESO travelpovinnaučinit veškeráopatření kdopravení cestujících zpět.Dodatečnénáklady s tím spojenépaknesouobě strany rovnýmdílem. 6.Předem stanovenou cenou se rozumí prodejní cena včetně všech účastníkem zakoupených fakultativních služeb. Předem stanovená cenanezahrnuje zvláštní slevyposkytované ESO travel. 7.Skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady ESO travel a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovenénáhrady tuzemským a zahraničnímdodavatelům služeb. 8.Při určení počtu dnů pro výpočet odstupného se do stanoveného počtu dnů započítává i den,kdy nastaly účinky odstoupeníod smlouvyo zájezdu.Dopočtudnů senezapočítávádenodletunapříslušný zájezd,pobyt,apod. 9.ESO travelmáprávoodečístodstupnéod složené zálohynebo zaplacené ceny.Vpřípadě,žeodstupné je vyššínež zaplacená záloha, je zákazníkpovinen rozdíluhraditnejpozdějido10dnůod vyúčtování. 10.Nenastoupí-lizákazníkna zájezd,činevyčerpá-li službucestovního ruchubezpředchozíhoodstoupeníod smlouvy o zájezdunebo zdůvodu, ženesplnilpovinnostdle čl.V,hradí100%předem stanovené ceny. Článek X.– REKLAMACE 1.Rozsah, podmínky, lhůty a způsob uplatnění odpovědnosti za vady služeb (dále jen reklamace) jsou upraveny § 2537 anásledně zákonem č.89/2012 Sb.,OZ a z. č.634/1992 Sb.,oochraně spotřebitele. V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb, jež byly sjednány ve smlouvě o zájezdu s ESO travel, vznikázákazníkoviprávona reklamaci.CKodpovídázákazníkovizaporušenízávazkůvyplývajícíchzuzavřené smlouvy o zájezdu.Způsob uplatnění reklamace,postup vyřizování reklamace, jakož i rozhodnutí o reklamaci blíže upravuje Reklamační řádESO travel,který jezákazníkůmkdispozicivevšechprovozovnáchESO travelanawebových stránkách společnosti. 2.Uplatněnípráva zákazníka zodpovědnosti za vady služebposkytovanýchESO travel (reklamace)musíbýtučiněno vážně,určitě a srozumitelně. Zákazník musí uplatnit své právo u CK bez zbytečného odkladu,nejpozději však do 1 měsíce od skončení zájezdu, nebo vpřípadě,že se zájezdneuskutečnil,odedne,kdymělbýt zájezdukončenpodle smlouvyo zájezdu.Doporuču- jeme její uplatnění v místě reklamovaných služeb, a to proto, že uplatnění reklamace na místě umožňuje cestovní kanceláři, resp. jejímu delegátovi zajistitodstranění vady, s odstupem času je průkaznost i objektivnost posouzení a řádného vyřízení reklamace velmi obtížná a ne vždy možná.Cestovní kancelář je povinna přijmout reklamaci v kte- rékoliv svojíprovozovně,v jejím sídle a dáleprostřednictvím svéhodelegáta, resp.pověřeného zástupce v zahraničí. ESO travel upozorňuje, že dle § 2540 OZ nevytkne-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zavi- něním, soudmuprávona slevu z cenynepřizná, jestližeESO travelnamítne,že zákazníkneuplatnil svéprávoanido jednohoměsíceod skončení zájezdu. 3.Cestovní kancelář jepovinna zákazníkovi vydatpísemnépotvrzenío tom,kdy zákazníkprávouplatnil,adálepo- tvrzeníodatu a způsobu vyřízení reklamace,případněpísemnéodůvodnění zamítnutí reklamace. Povinností zákazníka jepovinnostposkytnout součinnostk řádnémuvyřízení reklamace,a to zejménadodat všechny potřebnédokumentyadoklady,dáleumožnitpřístupdo reklamovanýchubytovacíchprostor (je-lipředmětem rekla- maceubytovací služba) apod.Lhůtapro vyřízení reklamace cestovní kanceláří je30dnů. 4. Je-liuzavření smlouvyo zájezdu zprostředkováno jinou cestovníkancelářínebo cestovníagenturou, jsou lhůty sta- novené právními předpisy podle předchozího odstavce zachovány, i pokud tak zákazník učinil řádně a včas u zpro- středkující cestovní kanceláře nebo cestovní agentury.CK neručí za úroveň služeb a akcí,které si zákazník objedná namístě a jejichžorganizátoremneníCK. 5.V případech,kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti průvodce ESO travel či jiného ESO travel pověřeného zá- stupce a poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné a řádné uplatnění nároků vůči dodava- telům/poskytovatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí. 6.Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik,průběh a příp.následek není závislý na vůli, činnosti a postupu ESO travel (vis major)nebookolnosti,které jsounastranězákazníka,na jejichžzákladězákazníkzcelanebozčástinevyužijeobjednané, zaplacenéaESO travelzabezpečené služby,nevznikázákazníkovinároknavrácenízaplacenécenynebona slevuzceny. Článek XI. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍA POVINNÉ SMLUVNÍ POJIŠTĚNÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 1.Součástí zájezdůa služeb cestovního ruchuESO travelnenípojištění léčebných výloh zákazníkapro cestyapobyt vzahraničíanipojištěnípropřípad,žezákazníkovivzniknounákladyv souvislosti sodstoupenímod smlouvyozájezdu. Pojištění je pouze u leteckého dopravce. Za poškození nebo ztrátu zavazadla při letecké přepravě přebírá veškerou odpovědnost letecká společnost.Tato zodpovědnost jeomezenana20,-USD za kilogram. 2. Zákazník má možnost uzavřít pojištění pro cesty a pobyt včetně pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy o zájezdu prostřednictvím ESO travel,a ten na vyžádání zákazníka takovétopojištěnípřiuzavírání smlouvyo zájezdu zprostředkuje. 3.Pokudzákazníknevyužijemožnostiuzavřítpojištěnípro cestyapobytanipojištěnípropřípad,žezákazníkovivznik- nounáklady sodstoupenímod smlouvyo zájezduprostřednictvímESO travelnebopokud zákazníknebudeani indi- viduálně pojištěn pro uvedené případy, bere na vědomí, že nese sám plnou odpovědnost, náklady a rizika s tím související.Důrazně upozorňujeme na nutnost uzavřít minimálně pojištění léčebných výloh v zahraničí u některé ze známých cestovních pojišťoven. Podrobnější informace o cestovním pojištění a o pojištění storna cesty a nevyužité dovolenéobsahujekatalogCK,úplné zněnípojistnýchpodmínek jekdispozici vCK.Vpřípadě zakoupení cestovního pojištěníklientempřímo jako součásti smlouvyo zájezdu, jeCK vdestinaciprostřednictvím svéhoprůvodce/delegáta nápomocna, pokud je to možné, k řešení pojistné situace. U pojistných smluv, které klient nezakoupí přímo jako součást zájezdu,ale individuálně,nemůže být CK při řešení nenadálé situace z provozních důvodů nápomocna.CK neníoprávněnavstupovatdovztahumezi zákazníkemapojišťovnou,působípouze jakoprostředníkpro sjednánípo- jistné smlouvy a smluvní vztah voblastipojištění vznikámezipojišťovnou a zákazníkem. CestovníkancelářESO travel jepovinnapoceloudobusvéúčinnostimítvesmyslupříslušnýchustanovenízákonač159/99 Sb.uzavřenu pojistnou smlouvu (tato smlouva je uzavřena u ERV pojišťovny a.s.,Křižíkova 36a,Praha 8, číslo smlouvy 1180000001)na jejímž základěvzniká zákazníkoviprávonaplněnívpřípadech,kdyCK zdůvodů svéhoúpadku: a)neposkytnezákazníkovidopravuzmístapobytuvzahraničídoČeské republiky,pokud je tatodoprava součástízájezdu b)nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohunebo cenu zájezdu vpřípadě, že se zájezdneuskutečnil c)nevrátí zákazníkovi rozdílmezi zaplacenou cenou zájezdua cenou částečněposkytnutého zájezdu vpřípadě,že se zájezduskutečnilpouze z části.CestovníkancelářESO travel jepovinnapředat zákazníkovidokladpojišťovny,obsa- hující název pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události.Tento doklad je platný pouze ve spojení spotvrzenímoúhradě ceny zájezdu/zálohy.Nároky zákazníka,kterému vzniklyproti cestovníkanceláři vdů- sledkuneplnění smlouvyo zájezdu,přecházejínapojišťovnu,a to aždo výšeplnění,kterémupojišťovnaposkytla. Článek XII.ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1.Platnost těchtopodmínek sevztahujena službyposkytovanécestovníkanceláříESO travel jen tehdy,není-licestovní kanceláří stanoven, či předem sjednán rozsah vzájemných práv a povinností jinak,a to vždy písemnou formou.Zá- kaznícipotvrzujípodpisem cestovních smluv,že jsou jimVšeobecnépodmínky známy, rozumějí jim,souhlasí snimia v plném rozsahu je přijímají.Veškeré údaje a pokyny obsažené v katalogu a ceníku cestovní kanceláře ESO travel o službách,cenácha cestovníchpodmínkáchodpovídají informacím známýmvdobě tiskua cestovníkancelář sivyhra- zuje právo jejich změny do doby uzavření smlouvy o zájezdu se zákazníkem.Katalog i ceník jsou nedílnou součástí smlouvyo zájezdu, tak jako i„Důležité informace–obsah, rozsahadalšípodmínkyposkytování služeb“,které jsou zpřístupněnynawww.esotravel.cz . 2.V souladu sust.§14 zákona č.634/1992 sb.oochraně spotřebitele,ESOTravel informuje zákazníkaomožnosti řešit případné sporyvyplývající ze smluvo zájezduuzavřených sESOTravelprostřednictvím subjektumimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15,Praha 2,PSČ 12000, inter- netová adresawww.coi.cz . 3.Tytopodmínkyvstupujívplatnostaúčinnostdnem24.3.2016.Dnemnabytíplatnostiaúčinnosti těchtopodmínek pozbývajíplatnosti aúčinnostiPodmínkypředchozí. Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů Souhlasím,aby mé osobní údaje uvedené na této smlouvě o zájezdu zpracovávala cestovní kancelář ESO travel a.s. se sídlem v Korunovační 22,170 00 Praha 7 v souladu se zákonem č.101/2000 Sb.Tento souhlas uděluji až do pí- semnéhoodvolání.Poskytovanéúdajemohoubýt zpřístupněnypouze zaměstnancům cestovní kancelářeESO travel a.s.adáleosobám,které jsouoprávněny službyposkytovanéCKESO travela.s.nabízetaposkytovat.Dáleprohlašuji, že jsem zmocněnapodpisem této smlouvyo zájezduuděluji souhlas ve smysluparagrafu5odst.2 zák.č.101/2000 Sb., rovněž i jménem všechuvedenýchna této smlouvěo zájezdu. Ceny v katalogubyly kalkuloványdle kurzuplatnému k30.06.2018.Tiskové chyby jsou vyhrazeny.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDg3MzM=