ESO travel - Cesty za poznáním 2014/2015 - page 289

289
D Ů L E Ž I T É I N F O R M A C E
VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.Všeobecné smluvní podmínky ESO travel a.s., se sídlem Korunovační 22, 170 00 Praha 7, IČO 27957039 DIČ
CZ27957039 jsou platné pro všechny zájezdy a jednotlivé služby cestovního ruchu,které poskytuje na základě kon-
cesní listinyadálepro jednotlivé služby cestovního ruchuprodávané jménemanaúčet cestovníkancelářeESO travel
a.s.,nestanoví-liZvláštní/Speciální smluvnípodmínky jinak. (dále jen„Podmínky“).
2.Cestovní kancelář ESO travel a.s. (dále ESO travel) jakopořadatel (§2523 zákona č.89/2012 Sb.,občanský záko-
ník–dále jenOZ)prodává zájezdy (§2522OZ)výhradněna základěSmlouvyo zájezduvyhotovenévpísemné formě,
kteráobsahuje všechny zákonem stanovenénáležitostipropísemnéPotvrzenío zájezdu (§2525OZ).
2.Všeobecné smluvnípodmínky ESO travel tvořínedílnou součást smlouvyo zájezdu (Potvrzenío zájezdu)nebo jiné
smlouvyuzavřenémezi zákazníkemaESO travela.s.
Článek I. - PŘEDMĚT SMLUVNÍHOVZTAHU
TytoPodmínkyupravujípráva apovinnosti smluvních stranpřiprodeji:
1. zájezdů (§2522OZ), jejichžpořadatelem je ESO travel (§1,odst.1 zák. č.159/1999 Sb.)nebo
2.ubytovacích,stravovacích,dopravnícha jiných služebprodávané jménemanaúčetESO travel jako jednotlivé služby
dle individuálníhopožadavku zákazníka, jakonapříkladpořádání služebních cest,atd. (dále jen„jednotlivé služby“).
Článek II. -VZNIK SMLUVNÍHOVZTAHU
Smluvnívztahmezi cestovníkanceláříESO travela.s.,se sídlemKorunovační22,17000Praha7a zákazníkem (příp.
jeho pravomocným zástupcem) vzniká na základě zákazníkem řádně vyplněné a podepsané písemné smlouvy o zá-
jezdupotvrzené cestovní kanceláří ESO travel,případně jejím zplnomocněným zástupcem.
Článek III. - ÚČASTNÍCI SMLUVNÍHOVZTAHU
Účastníky smluvního vztahu jsou:
1.pořadatel ESO travel a. s., se sídlem Korunovační 22,170 00 Praha 7, IČO 27957039 zapsaný v obchodním rej-
stříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B. vložka 12329, který do smluvního vztahu vstupuje prostřednic-
tvím sítě vlastníchprodejníchmístneboprostřednictvímobchodních zástupců (dále jen„ESO travel“) a
2.Zákazník,kterýmmůžebýt jak fyzická, takprávnickáosoba (dále jen„zákazník“).
Článek IV. - CENA ZÁJEZDU
1.Cenyzájezdůzahrnujídopravu, transferyzana letištěvmístěpobytu, letištníabezpečnostní taxy,palivovýpříplatek
a stravování podle vlastního výběru, případně program během zájezdu, průvodce u skupinových zájezdů, není-li v
popisu zájezduuvedeno jinak,nebo idalší službyuvedené ve smlouvěo zájezdu.
2.Zákazník jepovinenuhradit cenu zájezdupřed jeho zahájeníma ceny jednotlivých služebpřed jejichposkytnutím.
Cenu zájezduplatíobjednavatel zájezdu vhotovostineboplatební kartou vprovozovnáchCKnebobankovnímpře-
vodem (popř. složenkou) na účet CK uvedeným ve smlouvě o zájezdu. Za zaplacení ceny se považuje podle formy
úhradydenpřevzetíhotovosti čiplatbyplatební kartou a/nebodenpřipsáníplatbynaúčet ESO travel.
3.Objednavatel zájezdu jepovinen celou cenu zájezduuhradit tak,abybylanejpozději28dnůpředdatem zahájení
zájezdu složena vprovozovnáchCKnebopřipsánanaúčetCK.
4.Cenovágarance společnostiESO travel.Ceny zájezdůbyly kalkuloványna základěměnových kurzůplatnýchpřed
30dnypo vydání aktuálního katalogového ceníku.Cestovní kancelář ESO traveldisponujemechanismy,které tlumí
dopad výkyvů jednotlivýchměnna cenynašich zájezdů,a je schopna z vlastních zdrojůana základě vysokýchakon-
tacív zahraničíabsorbovataž10%pokleskurzu českékorunyvzhledemkaktuálnímkatalogovým cenámbez změny
ceny zájezdu.V případě, že by pokles kurzu koruny byl vyšší,bude cestovní kancelář ESO travel nucena přistoupit k
ukončeníplatnosti ceníků a vydání ceníkůnových,kalkulovanýchna základěnových kurzů.
5.Cenu zájezduuvedenou ve smlouvěo zájezdu je ESO traveloprávněna (dle (§2530OZ) jednostranně zvýšit:
a)při zvýšení ceny zadopravu včetně cenpohonnýchhmot
b)při zvýšeníplateb spojených sdopravou,např. letištních,bezpečnostních apřístavníchpoplatků
c)při zvýšení směnnéhokurzu českékorunypoužitéhopro stanovení ceny zájezduvprůměruovícenež10%o částku
odpovídajícíprocentnívýši změnykurzu služeb zaplacenýchv cizíměně.Rozhodnýden,kdybyla stanovena cena slu-
žeb, jeuveden v katalogu, ceníkunebo jiné forměnabídky zájezdů.
Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu.Záka-
zník jepovinendo5dnůodoznámenío zvýšení ceny zájezduuhradit rozdíl.Připorušení tohoto závazkumáESO tra-
velprávood smlouvyo zájezduodstoupit (§2533OZ) aplatíustanovení článkuVIII– stornopodmínky.
ČlánekV. - PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. CestovníkancelářESO travelmáprávona zaplaceníobjednaných služebpřed jejichposkytnutíma čerpáním.
2. Cestovníkancelář jeoprávněnapožadovatzálohuvevýši30%zcelkovécenyzájezdu (včetně fakultativních služeb).
Tato záloha je splatnápřipodpisu smlouvyo zájezdu.
3. Doplatekmusíbýtuhrazen tak,abynejpozději28dnípředodletembylpřipsánnaúčet cestovníkancelářeESO tra-
vel.Připorušení tohoto závazkumáESO travelprávoodSmlouvyo zájezduodstoupit (§2533OZ).
4.Přiuzavření smlouvyo zájezduuautorizovanéhoprodejce složí zákazník zálohunaúčet cestovníkancelářeESO tra-
vel. Doplatek zájezdu poukáže zákazník přímo na účet cestovní kanceláře ESO travel.Autorizovaný prodejce není in-
kasnímmístemcestovníkancelářeESO travel.CKbudepovažovatpovinnost zákazníkauhraditcenuzájezduzasplněnou
ažokamžikem,kdy jíbude částka za zájezdpředána, resp.připsánanaúčet.Poplatky za změny vknihováníaodstou-
pení od smlouvy o zájezdu (stornopoplatky) jsou splatné ihned. Je-li zřejmé, že smlouva o zájezdu bude uzavřena v
době kratší než 30 dnů před datem zahájení zájezdu, je zákazník zájezdu povinen uhradit celou cenu zájezdu, tedy
100% ceny,vdenpodpisu smlouvyo zájezdu zákazníkem.
5.Vpřípaděnedodržení termínuúhradycenyzájezduzákazníkem jecestovníkancelářESO traveloprávněnazájezdzru-
šitbezdalšíhoupozorňováníaodsmlouvyozájezduodstoupit.Zákazníkhradínákladyspojenésezrušenímcesty (stor-
nopoplatky).V lodnípřepravě se tatoodpovědnost řídíMezinárodníúmluvouvztahující sekpřepravěosobazavazadel
namoři zedne13.12.1974a jejímProtokolem z roku1976 (tzv.Athénskoudohodou).
6.Zákazníkmánároknaposkytnutí služeb jenpřiplném zaplacení ceny zájezdu.Bezúplného zaplacení ceny zájezdu
aostatních služeb v ceně zájezdunezahrnutých,nemá zákazníknároknaplnění (poskytnutí služeb) ze stranyCK.
7.U jednotlivých služeb je zákazník povinen uhradit 100% celkové ceny při vzniku smluvního vztahu.U zájezdů na
zvláštníobjednávku (na vyžádání) jeCK oprávněna vyžadovat zaplacení zálohy až ve výši100% ceny zájezdu,pokud
nenídomluveno jiným způsobem.
8.Případné slevy vyhlášenéCKpodatupodpisu smlouvyo zájezdu zákazníkem,nemají vlivna cenu zájezduplatnou v
doběpodpisu smlouvyo zájezdu zákazníkem.
ČlánekVI. - PRÁVAA POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
1.K základnímprávům zákazníkapatří zejména:
a)právona řádnéposkytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb.Pokudbez zavinění cestovní kanceláře ESO
traveldohodnuté službynevyčerpá,nemáprávona jejichnáhradu.
b)právobýt seznámen spřípadnými změnami ve smluvně sjednaných službách
c) právo kdykoliv před zahájením zájezdu nebo čerpáním jednotlivých služeb odstoupit od smlouvy o zájezdu dle
článkuVIII.
d)právona reklamaci vad a její vyřízení v souladu sReklamačním řádem ESO travel a článkemX. této smlouvy,
e)právonaochranuosobníchdata informacío cílech cest,které jsouobsahem smlouvyo zájezdupříp.vdalšíchdo-
kumentech,přednepovolanýmiosobami
f) u zájezdů právo na poskytnutínejpozději7 dnů před zahájením zájezdu dalších písemných podrobných informací
o všech skutečnostech,které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ESO travel známy,pokud nejsou obsaženy již
ve smlouvě o zájezdu nebo v katalogu,který byl zákazníkovi předán,které se dotýkají smluvně sjednaných a zapla-
cených služeb
g) právo obdržet doklad o povinném pojištění cestovní kanceláře pro případ jejího úpadku,obsahující označení po-
jišťovny,podmínkypojištění a způsoboznámenípojistnéudálosti.
2.K základnímpovinnostem zákazníkapatří zejména:
a) poskytnout cestovní kanceláři ESO travel součinnost,která je zapotřebí k řádnému zabezpečení a poskytnutí slu-
žeb, zejménaúplněapravdivěuvádětúdajeve smlouvěo zájezduapředložitdoklady cestovníkancelářípožadované
pro zajištění zájezdu,vč. jakýchkoliv změn takovýchúdajů apředložitdalšídoklady k žádostioudělení víz,pokud si
tuto službuuCKobjednal
b) zajistituosobmladších15ti letdoprovodadohleddospěléhoúčastníka,obdobně zajistitdoprovodadohledosob,
jejichž zdravotní stav to vyžaduje
c)předložit souhlas zákonného zástupce vpřípadě,že zákazník starší15ti letamladší18ti lethodláuzavřít smlouvu
o zájezdu /smlouvuna služby čerpané v zahraničí
c) zaplatit cenu zájezdu v souladu s článkem IV. těchtopodmínek a zaplaceníprokázatdokladem
d)převzítod cestovníkancelářeESO traveldokladypotřebnépro čerpání služeb (letenky,vouchery,cestovnípokyny),
řádně si jepřekontrolovata řídit se jimi,adostavit se ve stanoveném časenamístourčení (srazu,odjezduapod.) se
všemipožadovanýmidoklady a řídit se cestovnímipokyny aústnímipokyny zástupce ESO travel
e) bez zbytečného odkladu sdělovat ESO travel své stanovisko k případným změnám v podmínkách a obsahu sjed-
naných služeb
f) mít u sebe všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí pobytu i tranzitu (platný cestovní doklad,
víza,doklado zdravotnímpojištění,apod.pokud jevyžadováno),dodržovánípasových,celních,zdravotníchadalších
předpisůapravideldané země,do které cestuje.Zákazník zájezdu jepovinen zajistit,abyúčastníci zájezdu,v jejichž
prospěchuzavřel smlouvuo zájezdu,měliu sebepo celoudobu zájezdu veškerédokladyo zaplaceníanapožádání
je předložili ke kontrole pracovníkům CK.Příslušníci jiného státu než ČR jsou povinni se informovat o vízové povin-
nostiu zastupitelskýchúřadů zemí,kam cestujíapotřebná víza siobstarat.Veškerénáklady,které vzniknounedodr-
žením tohotoustanovení,nese zákazník
g) veškeré závadyaodchylkyodobjednaných služebbezodkladně ihnedpo jejich zjištěnínamístěoznámitpísemně
zástupci cestovní kanceláře ESO travel aposkytnoutnezbytnou součinnost k jejichodstranění
h) zdržet se jednání,kterébymohloohrozit,poškodit,omezovat čiodpuzovatostatníúčastníky zájezdu
i) počínat si tak,aby nedocházelo ke škodám na zdraví nebo majetku na úkor ostatních zákazníků,dodavatelů slu-
žeb nebo ESO travel a uhradit případnou škodu, kterou způsobil v dopravním prostředku nebo ubytovacím a jiném
zařízení,kde čerpal služby zajištěnédle smlouvyo zájezdu
j) řídit sepokynyprůvodce zájezdunebo jiné ESO travelurčenéosoby adodržovat stanovenýprogram
k) splnit očkovací,popř.další zdravotnické povinnosti při cestách do zemí,pro které jsou stanoveny mezinárodními
zdravotnickýmipředpisy
l) vpřípaděodstoupeníod smlouvyo zájezdu je zákazníkpovinen takovéodstoupeníod smlouvyo zájezduESO tra-
veloznámit a zaplatitodstupnédle článkuVIII.
m) zúčastina zájezdunevyplývápro zákazníkaprávona žádné jinéplněnía službynež ty,které tvoří součástvýslovně
stanovenéhoprogramua zaplacené ceny zájezdu. Jakékolidalší službymimopředem sjednaný rozsah,včetně služeb
souvisejících sonemocněním,úrazem čiúmrtímúčastníkavprůběhu zájezdu (tj. léčenív zahraničí,náhradnípřeprava
doČR,apod.) jsou službami,kterémůžeCKposkytnout jennapodkladěobjednávkyanáslednéúhrady takovýchdo-
datečně vyžádaných služeb.
n) klient jeodpovědný za správnéuvedení svého jména/příjmení a spolucestujících ve smlouvěo zájezdu.
3.Kpovinnostem zákazníků–právnickýchosobdálepatří:
a) seznámit svéúčastníky s těmitoVšeobecnými smluvnímipodmínkami cestovní kancelářeESO travel jakož i sdal-
šími informacemi,kteréod ESO travelobdrží, zejména jepak informovato rozsahu a kvalitě služeb
b) vpřípadech,kdypředmětem smluvního vztahu je zájezd,seznámitúčastníky zájezdu sdokladempojišťovny,který
obdrželdle článkuXI.
c) zabezpečit,aby všichniúčastníciplnili základnípovinnosti zákazníků,které vyžadují jejichosobní součinnosta je-
jichžnositelemmůžebýt jen jednotlivýúčastník
d) určit vedoucího skupiny v případě,kdy podle dohody s ESO travel není zajištěn doprovod průvodcem ESO travel.
Tento vedoucíorganizačně zabezpečuje řádnéposkytnutí služeboddodavatelů,dbánaplněníprogramu služeb.
ČlánekVII.– POVINNOSTIA PRÁVA ESO travel
1.Kprávůmapovinnostem zákazníkůuvedenýmv článkuV.sevztahujíodpovídajícípovinnostiaprávaESO travel.
2.ESO travel jepovinnapravdivěa řádně informovatzákazníkaovšechskutečnostech,týkajícíchsesjednanýchslužeb,které
jsoupro zákazníkadůležitéakteré jsouESO travel známy.
3.ESO travelnenípovinnaposkytnout zákazníkoviplněnínad rámecpředempotvrzenýcha zaplacených služeb.
4.ESO travel jepovinnamítuzavřenoupojistnou smlouvupropřípadúpadkudle zákona159/1999Sb.vplatném znění,
na základěníž vzniká zákazníkovi, snímžESO traveluzavřel smlouvuo zájezdu,právonaplnění vpřípaděpojistnéudá-
losti.ESO travel jepovinnav těchtopřípadechpředatzákazníkůmsoučasněssmlouvouozájezdudokladpojišťovny,který
obsahuje informaceouzavřenémpojištění,zejménaoznačenípojišťovny,podmínkypojištěnía způsoboznámenípojistné
události.
5.Náhradu škody vzniklou z porušení závazku ESO travel ze smlouvy o zájezdu,není ESO travel povinna nahradit nad
částkupřesahujícíomezenív souladu smezinárodními smlouvami,kterými jeČR vázána.V letecképřepravě se takodpo-
vědnost řídíÚmluvouosjednoceníněkterýchpravidelvmezinárodní leteckédopravězedne28.5.1999 (tzv.Montrealskou
úmluvou)adálenařízenímEvropskéhoparlamentuaRadyEvropskéunieč.2027/97,vezněnínařízeníč.889/2002zedne
13.května2002,které vychází zMontrealskéúmluvya vztahuje se jaknamezinárodní, takna vnitrostátní leteckoudo-
pravu.
ČLÁNEKVIII. - ZRUŠENÍA ZMĚNY DOHODNUTÝCH SLUŽEBA JEJICH PRÁVNÍ NÁSLEDKY
a) Změnydohodnutých služebpřed zahájením zájezdu vprůběhu zájezdu a čerpání služeb
1.ESO travel je oprávněna zrušit zájezd a jednotlivé služby před zahájením jejich čerpání, jestliže z objektivních dů-
vodůneboekonomickýchdůvodůnemůžedodržetpodmínky smlouvyo zájezdu.ESO travelmádáleprávo zrušit zá-
jezdnebo jednotlivé služby vdůsledkuneodvratitelnéudálosti,kterénemohla zabránit anipři vynaložení veškerého
úsilí,které lzenaní rozumněpožadovat.Změnyaodchylky jednotlivých služeb cestovní kancelářeESO traveloddo-
hodnutéhoobsahu smlouvyo zájezdu jsou vnutnýchpřípadechpřípustnéaCK jeknimoprávněna.Takovéto změny
je povinna zákazníkovi oznamovat v nejkratším možném termíně. Jedná se zejména o změny druhu dopravy event.
programu během zájezdu. Pokud zákazník nejpozději do 5 dnů od obdržení návrhu změn smlouvy o zájezdu od
smlouvy o zájezdu neodstoupí, pak platí, že s navrženými změnami souhlasí (§ 2531 odst. 2 OZ). Jestliže změna
smlouvyo zájezduvedeke zvýšení ceny zájezdu, je zákazníkpovinenuhraditESO travel rozdílv ceně zájezduve lhůtě
určenévnávrhuna změnu smlouvyo zájezdu.Připorušení tohoto závazkumáESO travelprávood smlouvyo zájezdu
odstoupit (§2533OZ).
2.CestovníkancelářESO travelneručí zapřípadné zpožděníaupozorňujenamožnost jeho vzniku z technickýchdů-
vodů, z důvodů nepříznivého počasí,popřípadě z důvodů přetížení vzdušných koridorů.Cestujícímusí při plánování
přípojů,dovolené,obchodních termínů,apod.brát vúvahumožnost výrazného zpoždění.CestovníkancelářESO tra-
velneručíza škody,kterémohoucestujícímvzniknoutvdůsledkuzpoždění.V těchtopřípadechCKnenahrazuje služby,
které v důsledku těchto změn nemohly být vyčerpány a neodpovídá za případné škody,které by tímmohly zákazní-
kovi vzniknout.Vpřípaděnočních letů,kdy jepříletdomístaurčení vnočníchhodinách,se celánocúčtuje.Vpřípadě
zpožděnínevzniká cestujícímuprávonaodstoupeníod smlouvyo zájezdu.
3.Cestovní kancelář si vyhrazuje právo zrušit zájezd, jestliže nebylo dosaženo minimálního počtu účastníků uvede-
ného u jednotlivých zájezdů. Jestliže ESO travel zruší zájezd z důvodu nedosažení minimálního počtu zákazníků, je
povinna tuto skutečnost zákazníkovipísemněoznámit,nejpozději však ve lhůtědo7dnípřed zahájením zájezdu.
4.Cestovní kancelář ESO travel je oprávněna provádět operativně změny programu a poskytovaných služeb v prů-
běhu zájezdu,pokud z vážnýchdůvodůnenímožné zabezpečitpůvodnědohodnutýprograma službydodržet.V ta-
kovémpřípadě je cestovní kancelářpovinna:
- zabezpečit náhradní program a služby v kvalitě a rozsahu pokud možno shodné nebo blížící se k původním pod-
mínkám, resp.odpovídající zaměření zájezdu
- vrátit zákazníkoviplnou cenu služeb, za kterénebyloposkytnutonáhradníplnění
- poskytnout zákazníkovi slevu z ceny služeb,které byly zahrnuty do ceny zájezdu a nebyly poskytnuty v plném roz-
sahuakvalitě.Vpřípadě,že cestovníkancelářESO travel zajistí jakonáhradníplnění službyve stejném rozsahu (např.
ubytování v jinémhotelu stejnénebo vyšší kategorie), jsoudalšínároky zákazníka vůči cestovní kanceláří vyloučeny.
5.Cestovní kancelář si vyhrazuje právo na změnu věcného i časového programu z důvodu zásahu vyšší moci, z dů-
vodu rozhodnutí státníchorgánůnebomimořádnýchokolností (nejistá bezpečnostní situace, stávky,dopravní prob-
lémy, zavedení vízové povinnosti,neštěstí a další okolnosti,které cestovní kancelář ESO travel nemohla ovlivnit ani
předvídat).V těchtopřípadechnemá zákazníkprávonaposkytnutí slevy z ceny zájezduaninaodstoupeníod smlouvy
o zájezdu.Upoznávacích zájezdůupozorňujemenaurčitáomezenínávštěvhistorických,náboženských a jinýchpa-
mětihodností vednech státních,náboženských svátkůnebooslav vmístěpobytu.
Lodní společnosti sivyhrazujíprávo změnit trasuplavby,případněplavbu zrušit.Důvodem takovéhokrokumohoubýt
povětrnostní či bezpečnostní podmínky,aktuální politická situace,epidemie nebo jiné neočekávané události spada-
jící do kategorie vis major.Nachází-li se loď na moři,má absolutní právo rozhodování kapitán daného plavidla.CK
ESO travel nemá na takové změny a rozhodnutí žádný vliv a nepřebírá proto za tyto změny žádnou odpovědnost.V
takovýchpřípadech klientůmnevznikánároknaodškodnění zaplavbunebo její část.
6.U plaveb si lodní společnosti vyhrazují právo na změnu kajuty z bezpečnostních, kapacitních či jiných důvodů.V
případě změnybude klientoviposkytnuta kajutaminimálně stejné,nebo vyšší kategorie.CK ESO travelnemána ta-
kové změny a rozhodnutí žádný vliv anepřebíráproto za tyto změny žádnouodpovědnost.
7.U zájezdů pořádaných cestovní kanceláří ESO travel je první a poslední den určen především k zajištění dopravy,
transferů a ubytování a nejsou považovány za dny plnocenného rekreačního pobytu.V tomto smyslu nelze tudíž re-
klamovat event. zkrácenípobytu.
8.Vpřípadě, žebudena základěpřeknihováníhotelunutnéubytovat zákazníka v jinémhotelu,uskuteční seubyto-
vání vhotelu stejnénebo vyšší kategorie.Překnihovánímůžebýt ina částpobytu.Dalšínároky vůči cestovní kance-
láři ESO travel jsou vyloučeny.
9.Pokud se zákazníknedostavínebo zmeškáodlet,má cestovníkancelářESO travelnároknaplnouúhradu ceny zá-
jezdu.
b) Změny smluvníchpodmínekna základěpřání zákazníka
ESO travelnapřání zákazníka, je-li topodleokolnostímožné,provádí změnypodmínek sjednaných ve smlouvěo zá-
jezdu.Provedení takových změnpodléhá zaplacenípoplatkuvevýšia zapodmíneknížeuvedených.Poplatky seúčtují
vždy za každouosobu včetnědětí.
Vpřípadě změny jména cestujícíhonebohotelu v téžedestinaci (pokud je totomožné)účtuje ESO travelpoplatek:
-odpotvrzenípřihláškydo31.dnepředodletem5.000,-Kčnebo skutečně již vynaloženénáklady,
-od30.dnepředodletem se změna knihováníposuzuje jako zrušení zájezdu apostupuje sedleuvedených storno-
vacích podmínek.Změna termínu odjezdu a destinace je vždy posuzována jako zrušení původní objednávky a nové
zaknihování.
Článek IX. - ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O ZÁJEZDUA STORNOPODMÍNkY
1.ESO travel jeoprávněnapřed zahájením zájezdunebo čerpáním služeb,kromě jinýchdůvodůuvedených v těchto
podmínkách,od smlouvyo zájezduodstoupit i zdůvodu zrušení zájezdunebo zdůvodu zrušení jednotlivých služeb.
Písemnéoznámeníoodstoupeníod smlouvyo zájezdudoručíESO travel zákazníkovi.Účinkyodstoupeníod smlouvy
o zájezdunastávajídnemdoručeníoznámení.
2.Odstoupí-li zákazníkod smlouvyo zájezduadůvodemodstoupeníneníporušenípovinnosti cestovníkanceláře sta-
novené smlouvouo zájezduneboObčanským zákoníkem,neboodstoupí-liCKod smlouvyo zájezdupřed zahájením
zájezdu zdůvoduporušenípovinnosti zákazníka, jeCKpo zákazníkovioprávněnapožadovat zaplaceníodstupného.
3.Není-li tedydůvodemodstoupenízákazníkaod smlouvyozájezduporušenípovinnostíESO travel stanovené smlou-
vouo zájezduneboodstoupí-liESO travelpřed zahájením čerpání služeb zdůvoduporušenípovinnosti zákazníkem,
je zákazníkpovinen zaplatit ESO travelodstupné ve výši:
1.000,-Kč zaosobuodpotvrzenípřihláškydo60.dnepředodletem
30% z celkové ceny zájezduod59.dnedo30.dnepředodletem
50% z celkové ceny zájezduod29.dnedo21.dnepředodletem
70% z celkové ceny zájezduod20.dnedo15.dnepředodletem
80% z celkové ceny zájezduod14.dnedo4.dnepředodletem
100% z celkové ceny zájezdu od 3.dne před odletem a zruší-li zákazník zájezd v den odletu,nedostaví se k odletu
neboodlet zmešká.
Platí však,že zákazník je vždypovinenminimálněuhradit skutečně vzniklénáklady,předevšímna leteckoupřepravu,
lodnípřepravu aubytování.Storno letenkymůže činit až100% kdykolivodedne jejího vystavení.
4.ESO travelmáprávoodečístodstupnéod složené zálohynebo zaplacené ceny.Pro výpočetodstupnéhoplatíden,
kdynastalyúčinkyodstoupení.
5.CestovníkancelářESO travelmůžepřednástupemcestyodstoupit sokamžitouplatnostíod smlouvyozájezdunebo
po započetí cesty smlouvuo zájezdu vypovědět v těchtopřípadech:
a) neprodleně, když cestující vážně narušuje průběh cesty nebo pobytu. Cestujícímu v takovém případě nevzniká
nárokna vráceníalikvotní části ceny služeb,kterénebyly čerpányadále je zákazníkpovinenuhradit cestovníkance-
láři náklady spojené se zpáteční dopravou.V případě závažného porušení právních předpisů ČR nebo navštíveného
státu účastníkem zájezdu.Průvodce zájezdu či delegát je pak oprávněn takového účastníka ze zájezdu vykázat bez
nárokunanáhradunevyužitých služeb.
b)7dnípřed započetím cestypřinesplněníminimálníhopočtuosobuvedenéhovkatalogunebovdodatečnýchpod-
mínkách. Zákazník jeobratem informován a jemunabídnuta změna smlouvyo zájezdu /knihování.
c)7dnípřed termínem zahájení zájezdu, jestližeuskutečnění zájezdu jepro cestovníkancelářESO travelekonomicky
neúnosné,protoženáklady vynaloženénauskutečnění cesty výrazněpřekračujínákladyplánované.Zákazník jeoka-
mžitě informován a jemunabídnuta změna.
d)Bez stanovení lhůty–okamžitěvdůsledku tzv.vyššímoci, tj.zpříčin,kterým cestovníkancelářESO travelnemohla
zabránitanipřivynaloženíveškeréhoúsilí.CestovníkancelářESO travelmáprávonaúhradudosudposkytnutých slu-
žeb.Vpřípaděpřerušení cesty zdůvodů vyššímoci je cestovní kancelář ESO travelpovinnaučinit veškeráopatření k
dopravení cestujících zpět.Dodatečnénáklady s tím spojenépaknesouobě strany rovnýmdílem.
6.Předem stanovenou cenou se rozumí prodejní cena včetně všech účastníkem zakoupených fakultativních služeb.
Předem stanovená cenanezahrnuje zvláštní slevyposkytované ESO travel.
7.Skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady ESO travel a smluvně sjednané nebo právním předpisem
stanovenénáhrady tuzemským a zahraničnímdodavatelům služeb.
8.Při určení počtu dnů pro výpočet odstupného se do stanoveného počtu dnů započítává i den,kdy nastaly účinky
odstoupeníod smlouvyo zájezdu.Dopočtudnů senezapočítávádenodletunapříslušný zájezd,pobyt,apod.
9.ESO travelmáprávoodečístodstupnéod složené zálohynebo zaplacené ceny.Vpřípadě,žeodstupné je vyššínež
zaplacená záloha, je zákazníkpovinen rozdíluhraditnejpozdějido10dnůod vyúčtování.
10.Nenastoupí-lizákazníknazájezd,činevyčerpá-li službucestovního ruchubezpředchozíhoodstoupeníod smlouvy
o zájezdunebo zdůvodu, ženesplnilpovinnostdle čl.V,hradí100%předem stanovené ceny.
Článek X.– REKLAMACE
1.Rozsah,podmínky, lhůtyazpůsobuplatněníodpovědnostizavady služeb (dále jen reklamace) jsouupraveny§2537
anásledně zákonem č.89/2012 Sb.,OZ a z. č.634/1992 Sb.,oochraně spotřebitele.
V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb, jež byly sjednány ve smlouvě o zájezdu s ESO travel,
vznikázákazníkoviprávona reklamaci.CKodpovídázákazníkovizaporušenízávazkůvyplývajícíchzuzavřené smlouvy
o zájezdu.Způsob uplatnění reklamace,postup vyřizování reklamace, jakož i rozhodnutí o reklamaci blíže upravuje
Reklamační řád ESO travel,který je zákazníkům kdispozici ve všechprovozovnách ESO travel anawebových strán-
kách společnosti.
2.Uplatněnípráva zákazníka zodpovědnosti za vady služebposkytovanýchESO travel (reklamace)musíbýtučiněno
vážně,určitě a srozumitelně.
Zákazník musí uplatnit své právo u CK bez zbytečného odkladu,nejpozději však do 1 měsíce od skončení zájezdu,
nebo v případě, že se zájezd neuskutečnil,ode dne,kdy měl být zájezd ukončen podle smlouvy o zájezdu.Doporu-
čujeme jejíuplatnění vmístě reklamovaných služeb,a toproto, žeuplatnění reklamacenamístěumožňuje cestovní
kanceláři, resp. jejímu delegátovi zajistit odstranění vady, s odstupem času je průkaznost i objektivnost posouzení a
řádného vyřízení reklamace velmi obtížná a ne vždy možná.Cestovní kancelář je povinna přijmout reklamaci v kte-
rékoliv svojíprovozovně,v jejím sídle adáleprostřednictvím svéhodelegáta, resp.pověřeného zástupce v zahraničí.
ESO travel upozorňuje, že dle § 2540 OZ nevytkne-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zavi-
něním, soudmuprávona slevu z cenynepřizná, jestližeESO travelnamítne,že zákazníkneuplatnil svéprávoanido
jednohoměsíceod skončení zájezdu.
3.Cestovní kancelář jepovinna zákazníkovi vydatpísemnépotvrzenío tom,kdy zákazníkprávouplatnil,adálepo-
tvrzeníodatu a způsobu vyřízení reklamace,případněpísemnéodůvodnění zamítnutí reklamace.
Povinností zákazníka jepovinnostposkytnout součinnostk řádnému vyřízení reklamace,a to zejménadodat všechny
potřebnédokumentyadoklady,dáleumožnitpřístupdo reklamovanýchubytovacíchprostor (je-lipředmětem rekla-
maceubytovací služba) apod.Lhůtapro vyřízení reklamace cestovní kanceláří je30dnů.
4. Je-liuzavření smlouvyo zájezdu zprostředkováno jinou cestovníkancelářínebo cestovníagenturou, jsou lhůty sta-
novené právními předpisy podle předchozího odstavce zachovány, i pokud tak zákazník učinil řádně a včas u zpro-
středkující cestovní kanceláře nebo cestovní agentury.CK neručí za úroveň služeb a akcí,které si zákazník objedná
namístě a jejichžorganizátoremneníCK.
5.V případech,kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti průvodce ESO travel či jiného ESO travel pověřeného zá-
stupce a poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné a řádné uplatnění nároků vůči dodava-
telům/poskytovatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí.
6.Nastanou-liokolnosti, jejichž vznik,průběhapříp.následeknení závislýna vůli,činnostiapostupuESO travel (vis
major) nebo okolnosti, které jsou na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije ob-
jednané, zaplacenéaESO travel zabezpečené služby,nevzniká zákazníkovinárokna vrácení zaplacené cenynebona
slevu z ceny.
Článek XI. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍA POVINNÉ SMLUVNÍ POJIŠTĚNÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE
1.Součástí zájezdů a služeb cestovního ruchu ESO travelnenípojištění léčebných výloh zákazníkapro cesty apobyt
v zahraničí ani pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy o zá-
jezdu. Pojištění je pouze u leteckého dopravce.Za poškození nebo ztrátu zavazadla při letecké přepravě přebírá ve-
škerouodpovědnost letecká společnost.Tato zodpovědnost jeomezenana20,-USD za kilogram.
2.Zákazníkmámožnostuzavřítpojištěnípro cesty apobyt včetněpojištěnípropřípad, že zákazníkovi vzniknouná-
klady v souvislosti sodstoupenímod smlouvyo zájezduprostřednictvímESO travel,a tenna vyžádání zákazníka ta-
kovétopojištěnípřiuzavírání smlouvyo zájezdu zprostředkuje.
3.Pokudzákazníknevyužijemožnostiuzavřítpojištěnípro cestyapobytanipojištěnípropřípad,žezákazníkovivznik-
nounáklady sodstoupenímod smlouvyo zájezduprostřednictvímESO travelnebopokud zákazníknebudeani indi-
viduálně pojištěn pro uvedené případy, bere na vědomí, že nese sám plnou odpovědnost, náklady a rizika s tím
související.Důrazně upozorňujeme na nutnost uzavřít minimálně pojištění léčebných výloh v zahraničí u některé ze
známých cestovníchpojišťoven.Podrobnější informaceo cestovnímpojištěníaopojištění storna cestyanevyužitédo-
volené obsahuje katalog CK,úplné znění pojistných podmínek je k dispozici v CK.V případě zakoupení cestovního
pojištěníklientempřímo jako součásti smlouvyo zájezdu, jeCK vdestinaciprostřednictvím svéhoprůvodce/delegáta
nápomocna,pokud je tomožné,k řešenípojistné situace.Upojistných smluv,kteréklientnezakoupípřímo jako sou-
část zájezdu,ale individuálně,nemůžebýtCKpři řešenínenadálé situace zprovozníchdůvodůnápomocna.CKnení
oprávněna vstupovatdo vztahumezi zákazníkemapojišťovnou,působípouze jakoprostředníkpro sjednánípojistné
smlouvy a smluvní vztah voblastipojištění vznikámezipojišťovnou a zákazníkem.
Cestovní kancelář ESO travel jepovinnapo celoudobu svéúčinnostimít ve smyslupříslušnýchustanovení zákona č
159/99Sb.uzavřenupojistnou smlouvu (tato smlouva jeuzavřenauERVpojišťovnya.s.,Křižíkova36a,Praha8,číslo
smlouvy 1180000001) na jejímž základě vzniká zákazníkovi právo na plnění v případech, kdy CK z důvodů svého
úpadku:
a)neposkytne zákazníkovidopravu zmístapobytuv zahraničídoČeské republiky,pokud je tatodoprava součástí zá-
jezdu
b)nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohunebo cenu zájezdu vpřípadě, že se zájezdneuskutečnil
c)nevrátí zákazníkovi rozdílmezi zaplacenou cenou zájezdua cenou částečněposkytnutého zájezdu vpřípadě,že se
zájezduskutečnilpouze z části.CestovníkancelářESO travel jepovinnapředat zákazníkovidokladpojišťovny,obsa-
hující název pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události.Tento doklad je platný pouze ve
spojení spotvrzenímoúhradě ceny zájezdu/zálohy.Nároky zákazníka,kterému vzniklyproti cestovníkanceláři vdů-
sledkuneplnění smlouvyo zájezdu,přecházejínapojišťovnu,a to aždo výšeplnění,kterémupojišťovnaposkytla.
Článek XII.ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Platnost těchtopodmínek se vztahujena službyposkytované cestovníkanceláříESO travel jen tehdy,není-li cestovní
kanceláří stanoven, či předem sjednán rozsah vzájemných práv a povinností jinak,a to vždy písemnou formou.Zá-
kaznícipotvrzujípodpisem cestovních smluv,že jsou jimVšeobecnépodmínky známy, rozumějí jim,souhlasí snimia
v plném rozsahu je přijímají.Veškeré údaje a pokyny obsažené v katalogu a ceníku cestovní kanceláře ESO travel o
službách, cenách a cestovních podmínkách odpovídají informacím známým v době tisku a cestovní kancelář si vy-
hrazuje právo jejich změny do doby uzavření smlouvy o zájezdu se zákazníkem.Katalog i ceník jsou nedílnou sou-
částí smlouvyo zájezdu, tak jako i„Důležité informace–obsah, rozsahadalšípodmínkyposkytování služeb“,které
jsou zpřístupněnynawww.esotravel.cz.
TytoPodmínky vstupují vplatnost aúčinnostdnemnabytíúčinnosti zákona č.89/2012 Sb.,OZ,nejdříve všakdnem
1.1.2014.Dnem nabytí platnosti a účinností těchto Podmínek pozbývají platnosti a účinnosti Podmínky předchozí.
TěmitoPodmínkami se řídípráva apovinnosti vznikléodednenabytí jejichúčinnosti.
Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů
Souhlasím,aby mé osobní údaje uvedené na této smlouvě o zájezdu zpracovávala cestovní kancelář ESO travel a.s.
se sídlem v Korunovační 22,170 00 Praha 7 v souladu se zákonem č.101/2000 Sb.Tento souhlas uděluji až do pí-
semnéhoodvolání.Poskytovanéúdajemohoubýt zpřístupněnypouze zaměstnancům cestovní kancelářeESO travel
a.s.a dále osobám,které jsou oprávněny služby poskytované CK ESO travel a.s.nabízet a poskytovat.Dále prohla-
šuji, že jsem zmocněn a podpisem této smlouvy o zájezdu uděluji souhlas ve smyslu paragrafu 5 odst. 2 zák.
č.101/2000 Sb., rovněž i jménem všechuvedenýchna této smlouvěo zájezdu.
1...,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288 290,291,292
Powered by FlippingBook